Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Våran hästar har gått i en gräs hage, typ bete, fast nu har dom betat upp allt gräs. Vi lade för ca 10 dagar sen in lite hö i hegen som...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: linabergmer
·
S
Hästvård Jag ska ev köpa en häst med hovbroskförbening, och jag har letat efter fakta i både böcker och internet, men inte hittat något, därför...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Görel
·
C
Foder & Strö Lugnande medel för hästar som inte innehåller några förbjudna preparat.Någon som provat det?Vad tycker ni?Funkar det? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 729
Senast: hejzan
·
Foder & Strö Finns det någon här som ger sina hästar Cortaflex?? Eller cosequin? Har gett min häst det tidigare men min burk är slut. Vart kan man...
Svar
3
· Visningar
2 268
Senast: ylvalill
·
Hästvård ni som har era hästar på utedrift, skulle ni kunna berätta lite om stort och smått hur det funkar? uppbyggnad, foder, skötsel,hur/om...
Svar
9
· Visningar
1 560
Senast: AnnaKarinA
·
C
Hästvård Snälla, kan nån hjälpa mig komma ihåg? Ska släppa min pålle i en ny hage men blir lite nojjig när jag ser att det finns MASSOR med...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Carma
·
M
Foder & Strö GarliCan forte (microkapsulerad vitlök med honung) (biofarmab blåvit hink) vad innebär det? Ger det lika att ge vanlig vitlök? snabba...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Natascha
·
S
Hästvård Nu behöver jag er hjälp igen!! Idag när jag kom ut stod Ami och var halt såg jag. Dock skulle jag ha med mig henne och en till in så...
Svar
13
· Visningar
3 705
Senast: Spider84
·
Foder & Strö Igår var jag och hälsade på min 1-åriga hingst. Han går med 10 andra hingstar på ett väldigt bra bete som dessutom är stort till...
Svar
11
· Visningar
1 151
Senast: Boj
·
N
Hästvård Skimmelcancer är de någon som har / har haft en häst som har de? Skulle vijla höra vad andra vart med om mm =)
Svar
12
· Visningar
5 852
Senast: Favina
·
C
Hästvård Ni som har/haft häst men kotledsinflammationer fram- vad har de haft för symptom?? Diffusa eller kraftiga? Skulle vara intressant att...
Svar
6
· Visningar
17 623
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård hej skulle vilja veta lite om Equiterapeut. om nån av er har haft någon sådan till er häst och varför ?????
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Shettisar
·
L
Hästvård Någon som vet var man kan få tag på det??
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Love_Lee
·
M
Hästvård Min häst har en muskelbristning i högra bogen har det visat sig. Fysiolog har kollat honom och säger att jag skall massera området samt...
Svar
0
· Visningar
1 814
Senast: Mayara
·
L
Hästvård någon som vet var jag kan köpa dessa och genom vem? vad kostar det o.s.v. tacksam för svar!
Svar
4
· Visningar
2 071
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag ska ha ut veterinären för att göra en allmän hälsokontroll på min gamla häst. Jag antar att han vet vad som ska göras, men frågar...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: majola
·
H
Hästvård Har ett tag gått och funderat på det här med hagar och jag undrar vilken betydelse det har för parasittrycket i vinterhagar om man...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: hästmyran
·
Foder & Strö Nu har min häst varit på bete i 2månader, sovit ute o bara ätit gräs. Hastigt o lustigt byter jag stall till helgen o då ska hon vara...
Svar
3
· Visningar
794
Hästvård Vet inte vart jag ska pula in det här men ändå. Min val är lite bredare om tassarna på höger sida, vad kan sånt bero på? Mitt sto var...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: AnnaKarinA
·
  • Låst
Hästvård Kom en ny häst till vårt stall i går.Vi hade hört att det skulle komma en islandshäst...vad dyker upp...jo en shettis.Bara att bygga om... 8 9 10
Svar
194
· Visningar
15 583
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer