Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö byta ut Kraft mot Luzern i sommar, mest för att hon inte får hull av Kraften (!) utan av gräset och att hon dessutom inte går så mycket...
Svar
3
· Visningar
737
S
Hästvård Vår lilla fölis har fått en stor bula på halsen. Jag tror av utseendet att döma att det är ett insektsbett. I början var bulan mer...
Svar
0
· Visningar
1 089
Senast: Sidney
·
F
Foder & Strö Vad brukar ni ge era föl som tillskott, tex genom creep feeding? Vad kan vara lämpligt? Havrekross? Havre/kornkross (50-50)? Någon...
Svar
4
· Visningar
1 770
S
Hästvård Det rinner ur hästens näsborrar när det är mycket pollen ute och dessutom så kliar det i hans ögon (han vill att jag ska gnugga händerna...
Svar
14
· Visningar
1 974
Senast: Görel
·
H
Hästvård Hej! Jag ska skaffa foderhäst och jag har funderat över en sak. Jag tycker att det vore bäst att veterinärbesiktiga hästen innan man...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Lydia
·
Hästvård Är så himla nervös så jag måste bara fråga, är det normalt att en valack betäcker ett sto? riktigt alltså med grejen inne osådär? Mitt... 2
Svar
24
· Visningar
3 635
Foder & Strö Jag måste bara få bollplanka med nån här inne. Om en häst är pruttig så kan det väl bero på fodret. Och då bör man väl kanske försöka...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: malumbub
·
F
Hästvård Eller ser jag i syne? Min ena häst har ju varit barfota nu i lite över en vecka, han har ju varit trång och hög i trakterna fram och...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: fio
·
Foder & Strö Har haft samma fråga på Avel, men fick inte speciellt många svar och provar här osså. Mitt sto som nu har ett föl på 2½ vecka går nu i...
Svar
3
· Visningar
927
Hästvård Eftersom min häst blev så dålig en fredag kväll var Strömsholm det bästa alternativet. På lördagsmorgonen lastades hon in och vi åkte de...
Svar
16
· Visningar
2 939
Senast: BusBarro
·
Hästvård Jag är nybliven hästägare sen igår! Ett shetlandssto på åtta år. Hon har, och har haft så länge jag har känt henne en svullnad strax...
Svar
11
· Visningar
4 658
Senast: Maris_
·
S
Hästvård vad kan stelaleder på en hästbedyda?? ng brist? felverkning?? det knakar i varje led när hon går. ca 19år men hon är ju inte så himla...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: BJÖRKIS
·
K
Hästvård Idag upptäckte jag ngt underligt med min pålles hovar. Kronranden (är otroligt dålig på hästens anatomi, men det är väl den del av...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Hej! Funderar på o gå över till Fibergi o undrar om det skulle fungera ihop med mitt hö och hur mkt han skulle behöva äta av det isf...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Moffsan
·
K
Hästvård Min pålle har just blivit utsläppt på sommarbete och i förrgår när jag kollade till honom så hade han på hö framhov, på utsidan, som ett...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Krabban
·
C
Hästvård Löshoppade min häst i söndags som jag har haft lite mer än en vecka. Han har gått väldigt lungt hela tiden.. första dagarna red vi honom...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: HD
·
Hästvård Fick för några dagar sedan en förfrågan om jag kunde komma och ta av en framsko på en kompis häst, då han för någon vecka sedan tappat...
Svar
8
· Visningar
1 783
Senast: skjootan
·
Foder & Strö Finns det någon som vet eller kan ta reda på vad en säck Fibergi Super-G kostar? Priser står inte på deras hemsida... :) Mvh Huntress
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Klensy
·
L
Hästvård Jag kollade på gamla inlägg och då var det nåt som hette torrschampo som var bra... vart får man tag i det och heter det bara...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Huntress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka