Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö kanske ligger fel men hitta ingen annanstans att lägga den, men hur bantar man den tjocka shettisen, mat, träning, nått annat tips?
Svar
7
· Visningar
785
P
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur många av er som tar träckprov innan ni avmaskar era hästar? Petra
Svar
15
· Visningar
1 169
Senast: Happy
·
L
Hästvård Vilket avmaskningsmedel använder ni innan hästarna ska ut på bete? Har precis köpt Ivomec men kom på att man kanske ska använda Banminth...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Liten_men_tuff
·
P
Hästvård Hjälp har ett russ som har haft fång han är symtomfri nu. Så min hovslagare tyckte att han skulle gå barfota i sommar. För att få vila...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Jollyembla
·
Foder & Strö på onsdag åker min häst till sommarbetet. Han kommer nu att gå ute på redigt bete dygnet runt, innan har han gått i gräshage med lite...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag har tidigare skrivit att min häst enligt vet hade missljud på lungorna och andades för fort. Hon började heller aldrig fälla (vilket...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: fjodur
·
X
Foder & Strö Vad är bättre att ge??? Och prisvärdast??? Mvh Johanna
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Rolle
·
Hästvård Är spatt vanligt hos travhästar (varmblod)?
Svar
1
· Visningar
624
Senast: martha
·
Foder & Strö Vilken sorts vitaminer/mineraler ger ni,hur mycket ger ni per dag/hur mycket finns det i hinken och hur mycket kostar d??? Själv ger jag...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: mirjada
·
Hästvård När jag kom ut till min häst igår så upptäckte jag ett konstigt sår på utsidan av ena framkotan. Om jag ska försöka beskriva det så ser...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: snofflan
·
Foder & Strö \"Får-hö\" till häst? Jag har en konvalecent som står på boxvila/sjukhage och därför fortfarande äter hö. Nu börjar dock stallägarens...
Svar
5
· Visningar
2 357
Senast: saxen
·
D
Hästvård Hästen jag har hand om fick förra måndagen ett sticksår på höger fram. Det sitter högt upp på benet och vet. mätte upp det till ca 5cm...
Svar
2
· Visningar
1 157
Senast: lil-sis
·
Hästvård \"Zinklindor\" Heter de så? Om någon god själ här inne ville hjälpa mig med denna fråga, vore dte kanon. Medryttarhästen jag har, har...
Svar
5
· Visningar
1 784
Senast: stally
·
B
Hästvård Har tröttnat på allt klabb som kyllera innebär, va idag inne på Granngården och köpte Isbalsam istället, inget klabb och verkar kyla...
Svar
16
· Visningar
1 420
Senast: BJÖRKIS
·
E
Hästvård Är det farligt? Har dom svårt att äta?
Svar
1
· Visningar
663
Senast: chicasweep
·
A
Foder & Strö Finns det fler här inne som har hästar som är tokiga i banan?? Mitt shettissto äter banan som godis både skal och allt :confused: Är... 2
Svar
36
· Visningar
2 235
Senast: lil-sis
·
J
Hästvård Lämnar ni den lång eller halvblodsstuk eller något annat alternativ? Min har lång och tjock man som väl ser ok ut men jag började... 2
Svar
20
· Visningar
1 749
Senast: raven_82
·
Y
Hästvård när det är dags för fölis att bli avmaskad så kommer det inte att räka med en "spruta" utan jag måste köpa två, men det kommer ju att...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu börjar Shaggy bli stamkund på det här forumet :crazy:, men den här gången är det tyvärr inte en 'Shaggy är alltid orolig för sin...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Shaggy
·
J
Hästvård Vet att hästen ska ha fått tre sprutor för att den ska ha ett grundskydd mot botulism, 2 st med 4 v mellanrum och den tredje inom ett...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare