Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö nån som har prövat det till sin häst mot ryggbesvär för att rensa njurarna
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: crazy
·
Hästvård Berätta ni som har det på era hästar.Pållan ska skos och jag är i valet och kvalet om jag ska ha hela sulor fram eller inte.Hon kan ömma...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: trassel
·
T
Hästvård Har en islänning som fortfarande ej fällt all vinterpäls än. Han får B-vitamin, kan jag göra nåt annat ? Har ni några bra tips ? Han...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Tess82
·
Foder & Strö är det någon som har erfarenhet av detta ? Har en kuse på 28 år och som av förklarliga skäl (:-) är lite stel ibland, funderade på att...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: FUNNY
·
S
Foder & Strö Min häst är lite tunn och omusklad. Hon står i en hage med lite gräs, för att vänja sej tills det e dags o gå upp på "backen" på 17...
Svar
2
· Visningar
3 528
Senast: SecretLady
·
Hästvård Ska titta på ett sto på söndag som verkar passa mig perfekt. Problemet är att hon har hovbroskförbening men har varit "frisk" och riden...
Svar
15
· Visningar
1 231
Senast: Lobelia
·
Hästvård Ska förhoppningsvis titta på häst på tis (fast man vet aldrig innan man är där... har jag fått lära mig!) Priset är inte högt...och han... 2
Svar
24
· Visningar
1 777
Senast: kopparberg
·
Hästvård Sleipner , min andra ponny, har varit halt i ca 3 - 4 veckor. Var hos vet. med honom i måndags. fick då beskedet att han knappt har...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: AraSlei
·
Hästvård Ja, alltså, som rubriken antyder... ska man gipsa en hov med bärrandsröta? / Å 2
Svar
21
· Visningar
2 555
Senast: Skrållis
·
Hästvård Jag har en nyinskaffadhäst, finnhäst. hon hade skor på sig när hon kom till mig, (dec) efter några veckor tog jag bort dem och tänkte... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 896
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag är såå less på skador kan jag bara tala om! Köpte min häst förra året, då var hon 6 år. Skador hit och dit hela tiden. Jag har då...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: calind
·
F
Hästvård Hjälper glukosaminet mot detta?? Vilket "ledmedel" anser ni vara det bästa?? Troligen har hästen tunn ledvätska i sig för några större...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Alsterfeldt
·
P
Hästvård Detta med kiropraktorer; vad gör dem egentligen? ÄR dem att lita på egentligen? KAN dem förändra mycket o hjälpa en häst till det...
Svar
12
· Visningar
1 673
Senast: stally
·
Hästvård Jag har hört att det ska finnas fästinghalsband för hästar (liknande de som finns för hundar, men för hästar istället), men när jag gick...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Huntress
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av kotledsinfektioner? tror jag ställt frågan förut, men hur har det gått för de fallen ni vet? Hur lång tid...
Svar
3
· Visningar
988
Hästvård Pratade med några kompisar om hästhållning ”förr”(10-15 år sedan när vi började med hästar) och nu. Vi var överens om att hästhållningen... 2
Svar
23
· Visningar
2 204
Senast: fio
·
Hästvård Vilka för- och nackdelar finns det med att ha sin häst oskodd? Om hästen inte har ont av att gå oskodd och sliter jämnt på alla...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: fio
·
Foder & Strö Jag tycker han är för smal, men han är lite svår att få att gå upp, så vad har ni för tips på foder som skulle passa, och om ni kan oxå...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: wennstrom
·
S
Hästvård Så var det konstaterat, pållen har fått fång och jag står helt plötsligt som en lallande fåne och inser att jag inte vet hur jag ska...
Svar
17
· Visningar
1 899
Senast: Sar
·
K
  • Låst
Hästvård Jag har en fråga om veterinärer. Hur hittar man en bra hästveterinär? Jag är nyinflyttad och har inga kontakter här, så jag känner ju...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: Krabban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • tämja halvvuxna katter