Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni med era smutsiga hästar såhär på sommaren? Blir det dusch med shampoo och allt? Eller låter ni dem vara smutsiga (flottiga i...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Jollyembla
·
Foder & Strö mitt sto har nu slickat i sej 3 saltstenar sen 20 april.. hon nstår å okynnes slickar när hon tycker att hon har tråkigt.. dvs... 2
Svar
20
· Visningar
5 073
Senast: alpha
·
F
Foder & Strö Om man har en häst kan man ju i prioncip köpa vilken fin-fin müsli som helst, men när stallet börjar fyllas och plånboken tunnas ut...
Svar
16
· Visningar
1 212
·
L
Foder & Strö Jag undrar vad ett bra hö bör ha för värden? Taxsam för svar!
Svar
3
· Visningar
826
·
Hästvård Min valack har riktigt rykt ihopa med kompisens valack igår. Har öppna sår på kroppen och på benen efter bett och sparkar (skodda) Jag... 2
Svar
27
· Visningar
3 982
Senast: Spirit
·
U
Hästvård vad har ni för erfarenheter av detta? både på yngre samt äldre hästar. Hur har dom funkat i ridningen?
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: gardenia
·
Hästvård min åring blev sparkad för snart 1 v. sen, och det är nu nästan bra igen. Men nu har senan på ena frambenet blivit lite tjock/svullen...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Mitrolle
·
L
Foder & Strö Värden i D&H:s foder.. Hej! Är det någon som vet vad Dodson&Horrells foder Staypower, build-up och Performance Concentrate har för...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: LindaLo
·
E
Foder & Strö Eftersom det verkar bli ett dåligt år för hö så överväger jag att ge våra hästar ensilage, vi har totalt 9 stycken (fånghästen...
Svar
5
· Visningar
661
Hästvård Upptäckte igår att strålen på min hästs ena framhov smular sönder sig. Hoven luktar även lite äckligt. Vad beror detta på och vad skall...
Svar
14
· Visningar
3 171
Senast: Sudd
·
K
Hästvård Vår welsh mountain verkar ha fått patellaupphakning :confused: Sist minstingen red honom släpade han sitt högra bakben efter sig och nu...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: __Stilett__
·
I
Foder & Strö Har förstått att A-fil är bra för tarmfloran men hur mkt ska man ge och hur länge?
Svar
6
· Visningar
802
Senast: Inloggningsnamn
·
C
Foder & Strö Min häst ska ut på bete nästa vecka. Han ska vila helt i ett tre veckor sen ska jag börja sätta igång honom igen. Jag ska iväg på ett...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Chough
·
Foder & Strö Kan ni lägga in bilder på hästar i vad ni anser vara perfekt hull? 2
Svar
31
· Visningar
2 568
Senast: moonlightgarden
·
J
Foder & Strö Vad innehåller foderjästen för energi och protein mängd? Det står inte på min hink.
Svar
8
· Visningar
957
Senast: sissu
·
L
Hästvård Min pålle-vän har en vit bred bläs och nu har han fått hårda skorpor på nosen just ovanför näsborrarna. De är gulaktiga i färgen. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: eldione
·
Hästvård jag har funderat lite på avmaskningsmedel. När man avmaskar INNAN betessläpp så kommer avmaskningsmedlet ut i marken (via den kommande...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: Moppa123
·
Foder & Strö Finns inte många trådar...... Ni som har provat. Vad hade er häst för magproblem och vad blev det för resultat? MVH/
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur gör ni under sommaren? Våran ponny går ute på dagarna i stor hage nu under sommaren , och på bara en vecka har han blivit ordentligt...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Skatan
·
E
Hästvård Vet inte om detta hamnar rätt...men på midsommarafton fick min dotters 15-åriga shetlandsponny fång och var riktigt illa däran. Har gått...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: erikab67
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka