Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård hur viktigt är det att följa intervallerna? Stallets hästar avmaskades i slutet av maj med banminth innan dom släpptes på bete! Nu är...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: Colombia_Girl
·
M
Foder & Strö Ungefär när börjar proteinhalten i betet att dala, dvs. när kan det vara lämpligt att sätta in proteintillskott? Mina kunskaper om gräs...
Svar
1
· Visningar
708
L
Hästvård Är det någon som vet något bra konvalecent stall som inte ligger allt för långt från stockholm?
Svar
1
· Visningar
858
Senast: martha
·
H
Hästvård Är det vanligt att en häst blöder lite näsblod efter att ha gått omkull? Jag var inte med när det hände, men tydligen försökte hästen...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: solenbakommolnet
·
V
Foder & Strö eller vad man ska kalla det...Alltså, hur lång tid tar det för hästen att tillgodogöra sig enerign i betforen? Är det bäst att ge på...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: solenbakommolnet
·
Hästvård För ett tag sen var det "barfota-doktor" ute i vårat stall. Jag missade honom, men pratet och diskussionerna har gått i stallet efter...
Svar
13
· Visningar
1 030
Senast: sanwan
·
C
Hästvård Ni kanske har läst min tråd om min 5-åring som troligtvis sträckt sig eller något i ridhuset när han löshoppades. (Han var ganska...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Chough
·
S
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet om stengalla? Har en häst som har det, läste i en bok att dom ska gå utan sko på den hoven.
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Jollyembla
·
I
Foder & Strö min häst äter så mycket halm . har ni några tips hur man ska få han att sluta med det
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Jessica
·
M
Foder & Strö Jag ska funderar på att köpa två hästar som jag har hjälp till med nu under 1 års tid men jag har ett problem. Det har ingen uträknad...
Svar
19
· Visningar
1 137
Senast: Jessica
·
R
Foder & Strö Kan man mäta eller på ngt vis ta fram sockerhalten i gräset? Är det en liknande process som höanalys, nån som vet ? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Rikkan
·
Z
Hästvård Min häst brukar alltid kissa när jag rider, men dom senaste dagarna så ställer han sig bara i "kissposssition" utan att det kommer...
Svar
10
· Visningar
3 524
Senast: Seabaz
·
B
Hästvård ...om hästen har lätt för att få ont i ryggen? Disskuterade nyss med min kompis om min häst som har väldigt lätt för att få ont i...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: SaraMara
·
S
Hästvård När jag tog in min häst i dag hade hon bett av broms. Men det som var konstigt att i ansiktet fanns det upphöjda,utspridda svårt att...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: strumpan
·
Hästvård Kom på en sak idag... Jag är ju en sån där som lätt blir lite orolig att pållen ska frysa om det regnar på natten tex och hästen står... 2
Svar
31
· Visningar
5 677
Senast: unki
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av ringorm på häst (även människa)? Har nämligen fått en häst på betet som har ringorm. Är det tvärsäkert att...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Lazio
·
D
Foder & Strö Lite knäpp fråga ;-) har hört nån gång att en typ av mögel på hösilag var bra, men att den andra var dålig. var det den svarta lr den...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: Boj
·
W
Hästvård Hej! min häst åt idag upp en hel tvättsvamp, en plasthandske och en massa myggmedel. myggmedlet är nog inte giftigt, det innehåller... 2
Svar
23
· Visningar
3 263
Senast: taccotad
·
Hästvård Min hästs hovar luktar verkligen illa! Det lossnar även lite smått från undersidan från bla strålen. Undrar om någon vet vad man kan...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Jag har ingen egen häst än, men är på väg att skaffa på ett eller annat sätt inom kanske 6 mån. Jag har alltid undrat lite om...
Svar
8
· Visningar
4 656
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka