Banan tokig shettis

jag hade ett vbl sto som älskade bananer,men sen efter ett tag så ville hon inte se åt en banan mer,så hon tröttnade *skratt*,,men det där är så olika,en del gillar och en del inte,,mitt hbl är ganska kräsen,hon äter knappt nått underligt,men äpplen o morötter går ju bra,,men vbl:et hon åt allt,olika frukter,gele godisar,halstabletter,potatis,sallad osv osv,,
men jag tror inte det är så bra o låta dom äta banan skalen,dom är ju ofta besprutade osv,och innehåller en del starka ämnen.
Mvh :banana:
 
nej det gör jag inte. Jag satt i hagen och åt en banan och hade lagt skalet på marken när hon tog det och åt upp det, sedan var jag ju bara tvungen att testa om hon verkligen åt hela bananen, och det gjorde hon :d
 
Min är tokig i bananer också. ;) Och älskar maskroser... Kanske han också har magnesiumbrist. :crazy:
 
Min gillar också banan, inte så att han är desperat efter banan utan han gillar frukt och grönt i allmänhet! :d :)

Mvh Huntress
 
min upblåsbara bimbo är oxå helt tokig i bannan och om hon får så slänger hon i sig bannanskalet oxå, hon blir helt till sig när man kommer med bannan.
Visst innehåller bannan mycket kalcium eller har jag fel?
 
mitt vbl äter också banan men han äter ju som om de va godis. han slänger inte sig på den utan tar de lungtoch skalen får han inte :)
 
Mina shettisar tycker om korv, gott och blandat, läsk m.m.
Din häst tycker bara om det, det är nog inte av nån speciell andledning, ;)
 
Maskrosor älskar väl alla hästar oavsett.


Min gillar bananer, men hon är knappast galen i det. Föredrar annat som äpplen och morötter.
 
Min! Speciellt de svarta, nästan ruttna som de rinner av inuti :d Får han en som är för grön så spottar han ut...Det blir ju så strävt på tungan ;)

Tycker om nästan allt. Dock inte kladdkaka, det fastnar i gommen :)
 
Min nordsvensk är inte så förtjust i frukter och gillar inte banan, testade det för något år sedan. Fast på den tiden åt han inte ens äpple eller morot som han gör nu...!
 
Min häst älskar också banan! --> :banana: :D

(Har gett honom Mg fram till betet och han har kastat sig över bananen både före och efter. Brukar även välja ut maskrosorna först i hagen. Han är ju lite äldre (19), undrar om han kanske har brist så att man borde ge Mg under sommaren också? :confused: Är ju så svårt att veta vad man ska stoppa i älsklingarna under betet. :crazy:)
 
bananer innehåller massa snabba kolhydrater och upplevs därför som söta/sockriga i smaken. Jag vet massor av hästar som gillar bananer. Det är extra bra o ge efter ett träningspass då hästen behöver snabb energi för att kompensera för de energi förluster som blivit efter träningen...

Mer bananer åt hästarna.. ! :bow:

Ju mognare desto snabbare. Gröna är nästan utan snabba kolisar..
 
Min lilla kille är också helt tokig i bananer. Han blir helt salig när han får det. :D
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Roheryn
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 543
Senast: Habina
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: animalasia
·
Hästhantering Min shettis som gått med en stor häst i flera år har plötsligt börja vända bakdelen mot den andra och sparka rakt på den. Hon har aldrig...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp