Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård VAd gör jag med min häst som fortfarande är lös i magen och som har gått på bete i 9 dagar? Har gett halm i hagen men det har inte gjort...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: TantEster
·
A
Hästvård När sadeln och träns ska på börjar hästen att gäspa, det har hon gjort sen den dagen jag fick henne. Stallchefen säger att detta är...
Svar
15
· Visningar
1 365
G
Foder & Strö Jag misstänker att min häst börjar få lite hängmage -det vill säga att magen hänger liksom neråt men man kännner endå revbenen mycket...
Svar
14
· Visningar
2 468
Senast: Jessica
·
T
Hästvård Min gammel häst har i år på betet börjat med en ny grej. Han frustar hela tiden när han äter. Och det är inga små frustningar utan...
Svar
5
· Visningar
3 504
Senast: Lydia
·
Hästvård Är det förbjudet att ha en sk antenn på hästens grimma?
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Enya
·
B
Hästvård Har idag inskaffat ett linimentschampo till tävlingkusarna, det heter LINI-SCHAMPO, någon somhar erfarenhet av detta? Jag har aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 391
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård hej. jag undrar vad man kan ha på sårskorpor som finns på benen.. läste i en veterinär bok att vissa medel kan vara för starka för vissa...
Svar
13
· Visningar
3 031
Senast: TantEster
·
Hästvård på tisdag är de dags igen att sko monstret... har redan ångest.. inte blir de bättre av att hon måste skos ofta oxå.. iofs har hon bara...
Svar
17
· Visningar
1 287
Senast: LadySara
·
C
Foder & Strö Jag vet inte om det är jag som bara har fått för mej detta.Men jag tycker mina hästar var lugnare med den gamla Grooven än den nya... 2
Svar
32
· Visningar
1 714
Senast: shady
·
Hästvård Minns att det var en som stod i mitt stall förut som gjorde det, men jag har aldrig gjort det. Nu tycker jag dock att hovskägget på... 2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: vickan
·
G
Hästvård behöver lite hjälp vad jag ska göra. Har en pålla som nu börjat gnaga på sin inredning. tror att dettta kan bero dels på att...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: vickan
·
C
Foder & Strö Jag har en i stallet som har en 6 årig NF och hon ger honom E vitaminer "för att han ska få muskler, han är ju ungponny" Är det många...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: kryptisk
·
M
Hästvård nu har min ponny under den "odjurssäsong" hunit fåt 4 sår, från ett "djur" som jag inte har någon anning om vad det är. såret är på ett... 2
Svar
32
· Visningar
2 024
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Jag behöver tips på ett kraftfoder som är bra när hästar håller på och lägger muskler.. min nya dressyrhäst är för tanig enligt min smak...
Svar
9
· Visningar
1 251
Foder & Strö Har det kommit nya riktlinjer för selenbehovet? Jag trodde det var 0,2 mg per 100 kg häst, men det nya programmet på Hippocampus...
Svar
2
· Visningar
3 113
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Vet inte om denna fråga hamnar rätt, i annat fall får väl moderatorn flytta på den! :) Min (nyinköpta) häst går i en vinterpaddock där...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: trassel
·
Hästvård å de gick super!! hon va jätte snäll.. stod å skulle gosa med hovis rygg hela tiden.. tog lite längre tid för han var juh tvungen att...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Maris_
·
Hästvård jag ska låna en häst som ska gå ihop med Attack på bete.. tydligen så blev han avmaskade idag med banmint men jag ska ge ivomec till...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Har sett två halvsystrar som hade rätt skumma haser. Fyllda, runda på något skumt sätt... Fundera så vad det beror på. Vad har ni för...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Nidhögg
·
C
Foder & Strö Hej! Jag har en 18 årig NF valack som en så länge är ungdomlig, frisk och kry men nån gång blir han ju äldre... tyvärr! Ska man ge...
Svar
10
· Visningar
998
Senast: LindaLo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer