Okunniga hästägare...morr!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch hemskt.....Tyvärr så är inte vår stall ägare tillräckligt häst kunnig för att inse att detta är en slags vanvård.Fasiken tjejen som tar hand om hästen nu gör det enbart för att få pengar av ägarna så hon slipper betala så mycket på sin egen häst.Desutom är hennes ungar och "leker"med ponnyn och tjatar på att få rida på den...den är bara 3 år och dom ska nu rida in den...ungarna kan verkligen inget och hon som tar hand om den nu fattar inta att hennes ungar är som små bölder i röven på en cykel semester....dom är avskyvärda mot ponnyn,gapar och skriker,fattar inte att ponnyn är ung utan bara ska och ska......Ska flytta snart hoppas jag,måste bara lotsa ut min ena arab på foder eler låna ut honom.Kan bara ta med mig ena pållen till det nya stallet och den andra behöver gå på unghäst lösdrift elelr nåt så det blir bra hoppas jag.Men VEM kommer att bry sig om lilla ponnyn när jag är borta sen?Hemska tanke för de andra i stallet orkar inte bry sig längre heller.....Hatar både ponny ägarna och tjejen som tar hand om den......puckon alla hoppa

Dumma dumma dumma dumma människor som gör på detta särr mot hästar och andra djur över huvudtaget.Ska fasiken starta djurpolis här i sverige så det blir nån ordning på torpet=)Hmm,tycker ju tyvärr inte att ponnyn har ett drägligt liv fast nån tar hand om henne.En häst måste ju få använda skallen annars hittar den ju på saker för att sysselsätta sig...tex rymma som denna lill tjej gjorde ett tag.

Stallet är hästarnas hem och där skall vara tyst och lugnt. Det kvittar om det handlar om vuxna eller barn.
5 kg till en shettis är på tok förmycket, och om ponnyn inte är van vid hösilage är det fara för dens liv. Men det fattar inte tröga och okunniga människor. Skulle det inte finnas ett hästkörkort för att få köpa häst.
Jag hade blivit spritt språngande vansinig och berättat på alla dess språk vad som gäller i stallet, och att det skall skötas.

hur går det med den lilla söta ponnyn? visar sig ägarna i stallet någonting? :confused:
jag har läst allt du skrivit och man blir ju mörkrädd!!! :mad: :mad:

Nu gör vi nått

nu fan tjejer och killar! alla vi hästmänniskor i sverige borde fasiken göra någonting åt saker som detta. vi borde få lagarna ändrade så att detta aldrig kan hända igen. det är mitt mål. jag ska ändra lagen så att det blir lättare att dömma folk som dessa och så man måste veta mer om hästar för att få ha en. det borde finnas ett grönt kort för att få ha häst! är det någon som tycker som jag*?
en grej till. stallägaren är väll bara stall ägare. det är ju inte han som vanvårdar hästen, det är ju häst ägaren. eller? alla blir så arga på den där stallägaren men det är ju dom jävla finnarna som är knäppa-. :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Nu har hon det faktiskt ganska okej.Hon går på bete med en annan liten shettis men det är ingen som direkt pysslar elelr tar och motionerar henne,bara ibland.Igår märkte vi att hon var väldans snorig så man kan ju alltid hoppas att någon (den som har ansvaret över henne)kollar upp det om hon inte blir bättre.Jag orkar snart inte med detta längre då det inte blir någon bättring i detta stall.Jag och killen kollar för fullt efter eget stall eller annat stall så kan man sköta sig själv och slippa se sånt där.Tack till er alla som bryr er :bump:

men det verkar som att du är den enda som försöker banka vett i ägarna och den där bruttan som tar hand om hästen för pengarnas skull!

försök att kämpa på!!! vi stöttar dig! :bow: :bow: :bow:

Nu har jag blivit så irriterad på alla dessa idioter, så jag letar lite halvt efter intressanter. Går det ö h t få reda på vad ägarna vill ha för ponnyn, eller hur ska man göra?

Nån som har några tips?

ingen idee

det är väll ingen idee att köpa hästen. det kommer ju bara bli en ond cirkel då. finnarna kommer väll säkert köpa en ny häst och den kanske hamnar på ett ställ där det inte finns snälla människor som bryr sej om den. det bästa är ju att försöka lära dom lite vett och visa hur man ska göra det på rätt sätt.

okej skönt att höra att hon har det bättre iallafall..
förstår att du söker nytt stall, skulle inte heller orka med det *kramar om*

Det är svårt att få tag på ägarna till ponnyn.Deras mobiler är aldrig påslagna osv.Morr morr!!Blir lite orolig vad som komemr att hända med henne om dom får för sig att flytta....vart kommer dom då att hamna??Kanske i ett stall där ingen bryr sig.Nej,inför häst körkort och speeda upp djurskyddet i sverige lite så det händer nåt......

VAR ligger detta stall ??

Tack och lov för att vi står i ett stall där ägarna säger att de hellre har en tombox än tar in dåligt folk.
Våra stallägare är noga med det, tar helst in folk på rekommendationer.

Flytta!!!

Ska enda sättet att få stå i ett vettigt stall vara att ha ett eget?

JAg är rätt trött på stallet där jag står nu, men när man läser om hur det är hos dig har vi det BRA!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Om du frågar mig vilka hästar jag gillar bäst på ridskolan så blir mitt första självklara svar Ägrim, sen skulle jag nog säga Laroko...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min ridskola har en facebooksida där man kan byta eller sälja lektioner. Den sidan är fullkomligt livsfarlig. Ridskolan har många...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 479
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Vet inte vart jag skulle publicera detta om det skulle vara under foder eller ej då det handlar om både själva fodergivningen och...
2
Svar
26
· Visningar
4 212
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar