Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Vet ni hur man får tag på alla vitaminer och mineraler i pulver eller sirap-form, inte bara E-vitamin och t,ex, B som Shy feeder B, utan... 2
Svar
22
· Visningar
2 964
Senast: pepsi7
·
R
Foder & Strö Hej, Finns det någon som är duktig på just skördning av hö som vet när man kan slå som senast första skörden för att få hyffsade värden...
Svar
7
· Visningar
14 933
Senast: Rolle
·
Hästvård Sitter med en 8-åring som är opererad för bihåleinflammation för en månad sedan och som, i sviterna av en sommarförkylning, fick...
Svar
10
· Visningar
3 852
Senast: pialotta
·
M
Hästvård \"Munkorg\"... ... kan någon ge mig tips var man får fatt i en vettig munkorg som inte är av "hinkmodell" utan lite luftigare och...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: mandalaki
·
B
Hästvård jag märker att inta en enda människa kan eller vågar ha en kommentar eller synpunkt på en skada som enligt veterinärerna ej är orsak...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: bugger
·
C
Foder & Strö Är det någon som vet hur länge hösilaget behöver stå innan man kan börja fodra med det? Är det någon skillnad på tiden det behöver stå...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Kattja
·
S
Hästvård Okej nu är det så här...ska försöka ta det kort: Aminette har alltid gått med skor så länge jag vet om i alla fall. För ett år sen... 2
Svar
26
· Visningar
2 293
Senast: Spider84
·
B
Hästvård halt eller inte? framtida prognås
Svar
1
· Visningar
812
Senast: bugger
·
H
Foder & Strö Vet att kaniner som äter sitt eget bajs har brist på B-vitamin är det samma för hästar? Malin
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Bubbla
·
P
Hästvård Läste just en artikel på Aftonbladet Ridsport om det här. Hade aldrig hört talas om det tidigare - att hästar kan drabbas av magsår och...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Muppo
·
S
Hästvård Blev lite orolig idag när en traktor körde förbi och sprutade ogräsbekämpningsmedel på åkern precis bredvid hästarnas hage och de stod...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Muppo
·
E
Hästvård och hur länge dröjer det mellan varje brunst ? tycker mitt sto ser ut att brunsta året om.. :smirk:
Svar
3
· Visningar
5 573
Senast: Emmizen85
·
F
Hästvård Min häst har galla på ena bakbenet!? vad ska jag göra!? jag får panik!!!?? :cry: :crazy: är det farligt!? går det aldrig bort?! vad har...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: stally
·
C
Foder & Strö Jo det är så att i min kompis stall så har dom jätte damigt hö. Dom ger det fast det är så dammigt. Jag blöter höet till min häst men...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Chateau
·
Z
Hästvård Om en häst har kroniska kotledsinflammationer, kan den då bli fri från detta eller kommer den alltid att leva med det, bör man då...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: Kirre
·
W
Hästvård Jag upptäckte att min häst var halt idag när jag skulle ta in honom från hagen. Han kom springande i hagen, men på tre ben, han ville...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Weine
·
P
Foder & Strö Jag ser ofta att man rekommenderar att inte ge syntetiska vitaminer och mineraler, men hur vet man vilka som är det? Har ni tips på...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: pepsi7
·
Z
Hästvård Behöver lite tips från er! Häromdagen var hovslagaren här och sa att min pålles hovar var väldigt torra, och föreslog att jag skulle...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: montgomery
·
B
Foder & Strö XXX sa till mig att man kan se på benen om en häst får för mycket protein, de blir så lite tjocka och då bör man ta bort en del av...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej! I stallet står en 17 årig stor halvblodsvalack. Han är normalt sett snällheten själv med ett förflutet på bland annat ridskola... 2
Svar
21
· Visningar
2 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka