Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Om en häst har kroniska kotledsinflammationer, kan den då bli fri från detta eller kommer den alltid att leva med det, bör man då...
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: Kirre
·
W
Hästvård Jag upptäckte att min häst var halt idag när jag skulle ta in honom från hagen. Han kom springande i hagen, men på tre ben, han ville...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Weine
·
P
Foder & Strö Jag ser ofta att man rekommenderar att inte ge syntetiska vitaminer och mineraler, men hur vet man vilka som är det? Har ni tips på...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: pepsi7
·
Z
Hästvård Behöver lite tips från er! Häromdagen var hovslagaren här och sa att min pålles hovar var väldigt torra, och föreslog att jag skulle...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: montgomery
·
B
Foder & Strö XXX sa till mig att man kan se på benen om en häst får för mycket protein, de blir så lite tjocka och då bör man ta bort en del av...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej! I stallet står en 17 årig stor halvblodsvalack. Han är normalt sett snällheten själv med ett förflutet på bland annat ridskola...
2
Svar
21
· Visningar
2 968
Hästvård Jaha så var det dags igen. Novan har lyckats få ett "sår" på huvudet och jag vågar inte sätta på henne sidepullen :smirk: Hur sjutton...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: martha
·
Foder & Strö Hej. Jag som bor i södra Skåne har redan börjat nojja över höskörden. Det har varit torrt och kallt länge. Ett av mina beten som...
2
Svar
26
· Visningar
1 854
S
Foder & Strö vilket av kraftgroov eller kornkross är bäst att ge till en liten b-ponnyhingst snart 1år,när han går på bete? kan man ge multivitamin med??
Svar
1
· Visningar
817
Senast: godishanna
·
Hästvård Hej! Förra året använde vi cydectin, vad ska vi avmaska med nu innan betet? Det kom en ny häst till stallet som avmaskades i början av...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Fengur
·
E
Foder & Strö Jag har fått till uppgift att räkna ut foderstater till två islänningar. Höanalys, vikt, motion mm. (allt man behöver veta för att...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: cross
·
Hästvård Var på klinik i går och vet. konstaterade att min pålla var bra i frambenen efter "hagincidenten" i början av maj, men nu var hon halt...
Svar
3
· Visningar
3 820
Senast: lizzie
·
T
Hästvård En kompis till mig hade läst någonstans att det var det bästa om man lät bli att rykta hästen efter ett ridpass, men hon kom inte ihåg...
Svar
17
· Visningar
1 601
Senast: eldhroka
·
B
Hästvård är det en myt eller funkar det om man ger lite vitlök i maten?
Svar
12
· Visningar
2 158
Senast: ika77
·
Hästvård Nej, jag har inte återgått till kiss- och bajsåldern, men blir lite orolig och konfunderad över min kuse. De senaste två dagarna har...
Svar
18
· Visningar
1 983
Senast: SaraMara
·
S
Hästvård Igår drabbades min häst av kolik vid 20.00 tiden! Efter att vi hade gått med henne ca 10 min letade vi upp vem som skulle ha jour OM vi...
2
Svar
22
· Visningar
2 207
Senast: Moniq
·
E
Foder & Strö Kan man ta prov och skicka in samma dag höet tagits in, har blivit balat och lagt på skullen, eller vänta till det är riktigt torrt?
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Moniq
·
Hästvård Min islandshäst ska snart vila ca 1 mån på bete, det är ändå dags att sko honom nu, men jag tänkte testa att låta honom gå barfota under...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: turbofling
·
Hästvård I privatstallet där jag har mina hästar har vi relativt få hagar. Det är tillräckligt många,men inte tillräckligt för att någon hage ska...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Man upphör aldrig förvånas :( Har inte hästägare normalt sunt förnuft och ögon i skallen?? :confused: :confused: :confused: Gång efter...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24