Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård De har räddat en häst som blivit påkörd av tåget, läste jag idag. Hästen har nu bara 4 tänder kvar och ägaren, som tidigare låtit den gå...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Zeli
·
A
Foder & Strö Vilket kraftfodermedel fodrar du med - och varför?
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: Hästbiten
·
O
Hästvård Aaaa vad kan det vara? Han har ett (skär)sår på insidan av frambenet ovanför knäet som är varmt och svullet. Ingen feber. Veterinären är...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: moonlightgarden
·
M
Hästvård Vilket liniment rekommenderar ni att använda efter massage, stretching eller efter arbete mot stela och ömma muskler? Har hört de som...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: moonlightgarden
·
E
Hästvård vilket är lämpligast att välja om man skall avmaska nu under sommarn ? skall ta alla maskar. Har kört med Ivomec, Banminth (Pyrantel)...
Svar
19
· Visningar
5 171
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Vi måste hastigt flytta vår häst igen pga av otrivsel. På det nya stallet så finns det bara hösilage. Nu är jag orolig för allt jag läst...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: godishanna
·
O
Foder & Strö min lilla pålle... annars mår han super men jag blir lite orolig. når bra sätt så han får i sig tillräckligt. har är det sååå varmt så...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: godishanna
·
4
Hästvård Jag har ett jätte stort bekymmer... min varmblods valack ( har gått på travet) hans andning är inte som den ska... det är precis som han...
Svar
13
· Visningar
3 264
Foder & Strö Min häst har fått utslagsliknande eksem (eller något) DEt är "bulor" på hela sidan :crazy: :eek:. Han ser inte riktigt klok ut, han...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: snofflan
·
B
Foder & Strö Fick höra att hästar kan få fång av för mycket betfor eftersom att sockerhalten blir för hög.. någon som vet något om detta?
Svar
5
· Visningar
901
Senast: BeastieBabe
·
F
Hästvård Jag är nybörjare här på Bukefalos, och jag hoppas att ni har överseende med det... Man måste ju få lov att börja någonstans, och jag...
2
Svar
24
· Visningar
8 039
Senast: pialotta
·
C
Foder & Strö Hej! Min ponnys saltsten har precis tagit slut, och det var då jag började grubbla på det... Kan man ge vanligt Jozo salt utan jod i...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: Connemara_Lover
·
I
Hästvård min med ryttare ringde och sa att min häst är halt högerbak. men att dom inte ser eller hittar nåt. Vad ska man börja leta efter då ...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: anhe
·
J
Hästvård Min nya häst har ett väldigt (synbart!!) snett kors. Den är högre på ena sidan än på andra. Hästen har även ett kortare steg på höger...
Svar
9
· Visningar
2 622
Senast: Dragonfruit_
·
G
Hästvård Eller det kanske heter älgflugor??? Mina pållar har flera stycken var och dom sitter mellan bakbenen och jag får inte bort dom "för...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Evergreen
·
S
Hästvård Jag har en tre åring russ hingst som tävlar i ponnytrav... Hans kompisar har börjat gått i gräshage dugnet runt nu medans min lill kille...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: anhe
·
L
Hästvård \"brännskada\" min skrutt hade i förrgår lyckats få h. bak innanför ena magremmen på täcket. otroligt nog så hade det inte lossnat...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: BusBarro
·
Hästvård Min häst avmaskades dagen innan han släpptes i beteshagen. Likadan procedur förra året. Han har kliat rumpan mycket sedan dess tycker...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: mirage
·
J
Foder & Strö Har en fundering på grovfoder till hästarna. Jag har haft mina pållar på fri tillgång. Två av dem äter dock för mycket. Nu funderar...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: javill
·
J
Foder & Strö Om man har en häst som hostar när det är dammigt, i tex paddocken men inte annars... Kand et vara en bra ide att blöta den hästens hö...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III