Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör man för att få bort det? Ska visa min nya unghäst för min tränare på onsdag och det vore ju kul att komma dit utan att skämmas...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: keramin
·
Hästvård I lördags hade hästen fått ett litet sår på ena frambenet på utsidan av kotan. Det var nytt och blödde fortfarande. Inte alls djupt...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: majja22
·
Hästvård Novan har fått en konstig fördjupad rand på sin ena bakhov. Har gjort en lite teckning för att illustrera hur den ser ut. Den är...
Svar
19
· Visningar
1 191
Senast: Shaggy
·
J
Hästvård Vad är det för skillnad på en Equiterapeut och en Equitriker? Någon som vet? För jag har ingen aning... :confused:
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: evis
·
T
Hästvård Tjenis! Undrar om någon här vet om det finns såna där gummi-dojjor som man kan brodda? Alltså typ såna "gympadojjor" som Hööks har? Har...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Moniq
·
Foder & Strö Jag vet inte riktigt vad jag skall tro.. Jag har två åringsston som sedan någon vecka tillbaka går på bete tillsammans. Den ena av dem...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Pisan
·
S
Hästvård ... här kommer en följdfråga. Det var uppenbarligen många som har sina hästar barfota här. Och då undrar ju jag hur och vem som verkar...
2
Svar
23
· Visningar
1 856
Senast: Siglavy
·
A
Hästvård \"spättat sig själv\" har ngn varit med om samma skada? Hej,,min halvblods åring fick en staknings skada här för 3 veckor sedan.Hon...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: alpha
·
N
Hästvård Igår åkte en pålle på sommarbete, och det var några saker som upprörde mig. 1. Transporten, hästen kom knappt in.. han är alldeles för...
Svar
13
· Visningar
1 194
·
J
Foder & Strö Jag har fått en massa tips här på hur jag ska få upp mitt 5 åriga varmblodsto i vikt och det har väl till viss del börjat gå åt rätt...
2
Svar
20
· Visningar
1 300
Senast: Gefjun
·
S
Hästvård En häst i stallet är halt, och står inne rätt mycket, i box. Karlederna bak är väldigt svullna. Beror det på någon slags hälta, eller...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: Ramona
·
M
Hästvård Har tänkt köpa en häst som har överben. Vet inte riktigt vad det kan innebära, men någon har sagt att det kan vara bra, att det...
Svar
6
· Visningar
2 292
·
G
Hästvård *Vad gör eg en equi-terapeut? (lr vad det heter) *Hur går kiropraktor tillväga? Själv har man ju varit hos naprapat, han masserad och...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: calind
·
G
Hästvård Får ca 1,5 månad sedan började min häst snubbla lite då och då. Sen blev det bara mer och mer. Så att det blev obehagligt och jag bara...
Svar
18
· Visningar
1 612
Senast: calind
·
0
Hästvård Om man ska ha en lösdrift, hur stor hage behöver man? Någon som vet några regler om lösdrift? Vet att de behöver vindskydd. Måste de ha...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: crazy
·
A
Foder & Strö Hejsan,pga en skada så rasade min åring i vikt,nu går hon i rasthage på ett bete som tyvärr ej är mkt kvar på,så jag stöd fodrar henne...
Svar
16
· Visningar
1 374
Senast: crazy
·
Hästvård Kan det verkligen vara möjligt, jag har en häst i stallet som känns fetare i den ena sidan. Den andra sidan känns betydligt tunnare, hur...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: fio
·
S
Foder & Strö jo, nu går ju medryttarhästen alla dagar i veckan, inte jättehård ridning, men förut gick han bara fyra dagar i veckan. Han går ute...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: sabbet
·
Foder & Strö Har hört många som säger att de absolut inte skulle fodra en ridhäst med foder som tex Hippo Alfa/Breed, Krafft Groov eller annat som...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: godishanna
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående skoning. Min förra hovslagare tyckte det var jätteviktigt att sko hästen efter hur hovbenet låg och hon...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: keramin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka