Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

4
Hästvård Jag har ett jätte stort bekymmer... min varmblods valack ( har gått på travet) hans andning är inte som den ska... det är precis som han...
Svar
13
· Visningar
3 264
Foder & Strö Min häst har fått utslagsliknande eksem (eller något) DEt är "bulor" på hela sidan :crazy: :eek:. Han ser inte riktigt klok ut, han...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: snofflan
·
B
Foder & Strö Fick höra att hästar kan få fång av för mycket betfor eftersom att sockerhalten blir för hög.. någon som vet något om detta?
Svar
5
· Visningar
901
Senast: BeastieBabe
·
F
Hästvård Jag är nybörjare här på Bukefalos, och jag hoppas att ni har överseende med det... Man måste ju få lov att börja någonstans, och jag... 2
Svar
24
· Visningar
8 045
Senast: pialotta
·
C
Foder & Strö Hej! Min ponnys saltsten har precis tagit slut, och det var då jag började grubbla på det... Kan man ge vanligt Jozo salt utan jod i...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: Connemara_Lover
·
I
Hästvård min med ryttare ringde och sa att min häst är halt högerbak. men att dom inte ser eller hittar nåt. Vad ska man börja leta efter då ...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: anhe
·
J
Hästvård Min nya häst har ett väldigt (synbart!!) snett kors. Den är högre på ena sidan än på andra. Hästen har även ett kortare steg på höger...
Svar
9
· Visningar
2 625
Senast: Dragonfruit_
·
G
Hästvård Eller det kanske heter älgflugor??? Mina pållar har flera stycken var och dom sitter mellan bakbenen och jag får inte bort dom "för...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Evergreen
·
S
Hästvård Jag har en tre åring russ hingst som tävlar i ponnytrav... Hans kompisar har börjat gått i gräshage dugnet runt nu medans min lill kille...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: anhe
·
L
Hästvård \"brännskada\" min skrutt hade i förrgår lyckats få h. bak innanför ena magremmen på täcket. otroligt nog så hade det inte lossnat...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: BusBarro
·
Hästvård Min häst avmaskades dagen innan han släpptes i beteshagen. Likadan procedur förra året. Han har kliat rumpan mycket sedan dess tycker...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: mirage
·
J
Foder & Strö Har en fundering på grovfoder till hästarna. Jag har haft mina pållar på fri tillgång. Två av dem äter dock för mycket. Nu funderar...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: javill
·
J
Foder & Strö Om man har en häst som hostar när det är dammigt, i tex paddocken men inte annars... Kand et vara en bra ide att blöta den hästens hö...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hur gör man för att få bort det? Ska visa min nya unghäst för min tränare på onsdag och det vore ju kul att komma dit utan att skämmas...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: keramin
·
Hästvård I lördags hade hästen fått ett litet sår på ena frambenet på utsidan av kotan. Det var nytt och blödde fortfarande. Inte alls djupt...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: majja22
·
Hästvård Novan har fått en konstig fördjupad rand på sin ena bakhov. Har gjort en lite teckning för att illustrera hur den ser ut. Den är...
Svar
19
· Visningar
1 193
Senast: Shaggy
·
J
Hästvård Vad är det för skillnad på en Equiterapeut och en Equitriker? Någon som vet? För jag har ingen aning... :confused:
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: evis
·
T
Hästvård Tjenis! Undrar om någon här vet om det finns såna där gummi-dojjor som man kan brodda? Alltså typ såna "gympadojjor" som Hööks har? Har...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Moniq
·
Foder & Strö Jag vet inte riktigt vad jag skall tro.. Jag har två åringsston som sedan någon vecka tillbaka går på bete tillsammans. Den ena av dem...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Pisan
·
S
Hästvård ... här kommer en följdfråga. Det var uppenbarligen många som har sina hästar barfota här. Och då undrar ju jag hur och vem som verkar... 2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Siglavy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka