ska det få gåtill såhär?

så flying Jouren som ska vara öppen dygnet runt med en jourhavande veterinär, där ska alltså veterinärerna ha ett privatliv är det det du menar?
visst man kan inte vara veterinär dygnet runt men har man jour på flyinge så har man å då ska man inte ha ett privatliv just då utan då ska man jobba...

Bor också i Skåne och har varit med om liknande för en del år sedan. Har man sen sent omsider fått ut en vet. så kan det till råga på allt vara en ganska hästokunnig "ko"vet. som kommer.

Därför har jag valt att "se om mitt hus" i förväg. Anlitar sen många år en veterinärstation där jag betalar en avgift varje år för att vara med i deras privata joursystem. Det känns oerhört skönt att ha den tryggheten, även om jag aldrig behövt använda dem under jourtid, än i varje fall.

Tycker det är ett fint initiativ av dessa veterinärer på stationen och jag bidrar gärna till att hålla jourverksamheten igång. Det kan ju komma en dag (eller rättare sagt natt eller helg) då jag behöver anlita dem.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 800
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka