Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej jag har en häst som nu har fått en liten skelettskada vid bogbenet. Jag undrar nu om det finns någon som känner till något tillskott...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: kol
·
Hästvård Hade ute jourveterinären i natt till min ponny som hade kolikanfall. (Förövrigt en veterinär som jag har noll förtroende för). Han blev...
Svar
10
· Visningar
2 076
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Sorry för mitt spammande, har sparat mina frågor länge nu o kollat runt men inte blivit klokare så kastar ut dem här allihop i ett svep...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: prallan
·
Svar
0
· Visningar
416
Foder & Strö Har suttit och läst igenom massor med trådar om linfrö/linfrökaka, men det står så olika så jag känner att det är bäst att fråga i en ny...
Svar
14
· Visningar
7 289
Hästvård Hej! Min ponny är väldigt livlig i hagen och springer gärna runt, stegrar och ja, mkt energi helt enkelt. Igår (söndagar 7/2) märkte jag...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Linn2003
·
Foder & Strö Olika kalciumkällor är ju tydligen i olika hög grad förorenade med järn. Vad ska man välja för att få med så lite järn som möjligt?
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 915
Hästvård min häst har sedan 1 mån tillbaka varit varm och svullen till och från i sitt vänstra framben. Han hade blivit ensam i hagen varpå han...
Svar
5
· Visningar
2 288
Foder & Strö Köpte min gamle travare tidigare i sommar. Tyckte han var väl mager men gick på bete och fri tillgång till hö och jag fick då upp honom...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 562
Senast: Fiador
·
Hästvård Fick i veckan veta att min häst har PPID. Bara något förhöjda värden. Hon är bara 9 år. Hon har mått bra och ridits regelbundet på LA...
Svar
3
· Visningar
1 307
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ska ev hyra lite mark av grannbonden till bete kommande somrar. Vad för vallfröblandning ska man välja? Ska inte vara för mkt krut i...
2
Svar
26
· Visningar
8 232
Senast: HannaZ
·
Hästvård Min häst har förmodligen vrickat sin kota i hagen, tips på behandling och hur länge ska han vila? Tips på att förhindra sådant i hagen...
Svar
7
· Visningar
2 940
Senast: lil-sis
·
Hästvård Har hört att hästen måste vila ett tag efter att den vaccinerats, stämmer det? Hästen är ifråga är 14 år och har artros, så den kan inte...
Svar
17
· Visningar
9 880
Senast: Elisha
·
Hästvård Jag har länge funderat över en sak, hur länge håller en häst som går på toppen inom tex cutting och reining? Det är ju en enorm...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 206
Senast: troxel
·
Hästvård Kan man ge det så? Har tidigare när jag behandlat med metacam använt mig utav spruta och givit direkt i munnen, gick inte för sig med...
Svar
7
· Visningar
4 327
Senast: Zack
·
Hästvård hej! jag undrar om ni som har lösdrift kan skriva lite om det här, jag skulle gärna vilja veta så mycket som möjligt:)
Svar
2
· Visningar
687
Senast: lady_vip
·
Hästvård Köpte en Thermobar till hästarna, fick hem den och installerade i tisdags. Jag förstår självklart att det tar sin tid innan de vänjer...
2
Svar
21
· Visningar
3 267
Foder & Strö Har två separata frågor, men tänkte de kanske kan gå under samma inlägg vatten ute på vintern är ingen lätt historia. Häromkring ser...
Svar
9
· Visningar
1 585
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Hej har ett litet problem som jag hoppas kunna få lite åsikter och tankar om.. För 6 veckor sen tog jag hem en ny häst, 2 veckor efter...
Svar
7
· Visningar
2 017
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?