Skulle du köpa en häst som ej är vaccinerad?

Hur funderar ni i frågan om en häst som inte varit vaccinerad tidigare utan enligt säljare kommer att bli vaccinerad innan försäljningen (både grund och andra gången). Skulle ni kunna tänka er att köpa en sådan häst? det gäller en liten ponny.

Jag ser inte varför just "icke tidigare vaccinerad" skulle påverka?

Sv: Skulle du köpa en häst som ej är vaccinerad?

Vad skönt att höra alla era svar. Jag var bara lite tveksam och resonerade som så att den kanske redan hade dragit på sig någon sjukdom. I övrigt är hästen helt och fullt frisk och om det blir den som köps kommer det att göras en veterinärbesiktning.
Hur vanligt är det egentligen att folk inte vaccinerar sina hästar? I nästan alla salu-annonser brukar det stå att de är regelbundet vaccinerade etc. Vad kan finnas för skäl till att folk inte vaccinerar? Jag kan tänka mig att mindre "sällskapsponnyer" inte blir det pga att de inte tävlas eller är ute lika mycket som större. Ligger det något i det eller är det bara min uppfattning?

Jag tror att det är jättevanligt.
Jag har 16 hästar.
De som är eller ska ut och tävla, är vaccinerade. Övriga inte.

Sv: Skulle du köpa en häst som ej är vaccinerad?

Av alla svar att döma verkar det som om det mer vanligt än jag trodde att man inte vaccinerar sina hästar.
Jag är lite osäker på om jag ska fråga säljaren om varför h*n inte vaccinerat, tycker ni att det verkar som en konstig fråga eller?

Jag tycker att det verkar som en onödig fråga. Behöver du veta svaret?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 429
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama