Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hej! Jag undrar om någon vet vad eller om det händer något ifall man inte prickar rätt och får domosedanet under tungan? Ingen verkan...
Svar
3
· Visningar
1 573
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Min häst brukar få mugg under sommaren och när muggen sen går bort är det som massa fjäll över hela benet, det ser nästan ut som...
Svar
10
· Visningar
1 033
Senast: Bounty
·
Hästvård Hej! Jag har majoriteten av min hästerfarenhet och träning från sverige, men bor sedan några år i UK och har nyligen börjat ta mig...
Svar
12
· Visningar
2 087
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Min polle har fått som knölar små små mellan frambenen och även en stor 1x1 cm ca. När jag läst mig runt lite så misstänker jag...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: annaaa
·
Hästvård Har två tvåårshingstar som går tillsammans på lösdrift här hos oss. De är jättekompisar och allt funkar perfekt, förutom att den ene...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Cornelia
·
Hästvård Min lilla tjej hittades vinglig vid intag i lördags kväll. Förutom lätt instabilitet och dragning åt höger är hon ua. Efter...
Svar
9
· Visningar
2 440
Senast: Ridmamma43
·
Foder & Strö Vår nyaste häst har inte fått nån sorts tillskott av oss alls, till skillnad från de tidigare. Funderar om man borde ge nåt, det är ju...
Svar
18
· Visningar
1 876
Senast: Bison
·
Foder & Strö Min häst har fång......har cushing och ett grovfoderbyte triggade igång det trots att han fodrades med sitt "gamla" hö bredvid. Tänkte...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Scata
·
Hästvård Hej. Min häst fastande i staketet och fick en ful sårskada in till benet och hela tåsträckaren gick av. Senan kommer inte att läka med...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: höstmåne
·
Hästvård Att ha en halt häst är jag inte van vid, trots att jag har flera stycken hästar Hästen som är 20, blev hastigt halt efter en hoppning...
Svar
13
· Visningar
1 733
Senast: höstmåne
·
Hästvård Min häst har fått en hovspricka som sitter bak mot trakten (där hoven vidgas som mest) på utsida av vänster fram. Hon har tydligen...
Svar
7
· Visningar
3 514
Hästvård Hej, Min häst gick antagligen omkull i hagen i början av juni i år. Hon fick en vätskeliknande, blaskande "ballong" på höger baklår...
Svar
12
· Visningar
7 784
Senast: kallie
·
Hästvård En häst i stallet där jag håller till har någon form av klåda som pågått några veckor, kanske upp till ett par månader, ingen annan häst...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: skuggi
·
Hästvård Har en 7-årig c-ponny sedan två år tillbaka (i maj 2014). Han var inte mycket riden innan vi fick honom. Vi började ganska direkt rida 5...
2
Svar
35
· Visningar
2 985
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, jag kommer att hyra ut mitt stall fram till maj. Det är ett litet stall med 2 boxar, en stallgång, sadelkammare/foderkammare i ett...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Zamira
·
Hästvård Är det någon som vet hur en häst som inte ridits på över ett halvår kan ha rejäl kotledsinflammation på båda fram. Han kan ha haft det...
Svar
18
· Visningar
1 467
Hästvård Ok. Nu måste jag åka och kolla upp min häst innan min oro äter upp mig. Han har alltid varit lättskrämd men inte som det är nu. Han gör...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Krati
·
Foder & Strö Köpte protect vitamin e-selen idag till mitt dräktiga sto som är i 9månaden. I dagsläget äter hon hö (ej analyserat pga från olika...
2
Svar
30
· Visningar
5 343
Hästvård Jag är lite kluven kring skoningen bak för min häst. Han är lite ansträngd i sina gaffelband bak antagligen pga sina lite veka bakkotor...
Svar
3
· Visningar
2 774
Foder & Strö Hej! Ni som fodrar med mash, vilket märke har ni? Tex Kraft, Pavo etc.. Innehåller någon ni använder mindre socker? Eller finns det...
2
Svar
37
· Visningar
7 932
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025