Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I somras blev vi hästägare för första gången (en C- och en D-ponny). Tanken var att de skulle gå på lösdrift med fri tillgång till hö...
Svar
18
· Visningar
1 550
Senast: asjoh108
·
Hästvård Hur gör man?! Gammelman har ett ben som inte är som alla andra... Troligtvis ett gammalt lymfangitben... Givetvis drar han på sig...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Måste få bolla lite tankar med er.. Först en kort bakgrund: Islandshäst på 25 år. Haft fång 3 gånger, senaste fånganfallet var 2011...
Svar
17
· Visningar
6 814
Senast: Sirap
·
Hästvård jag köpte min häst i maj 2015 av min kompis. Jag blev kompis med henne genom att jag var skötare åt hästen jag nu köpt. Jag visste att...
2
Svar
21
· Visningar
3 642
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Kan lindor ge stöd? Finns det några nya forskningsresultat? Är ute efter vetenskapliga studier, inte vad någon tror. :)
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Centaur
·
Hästvård Nej, ska absolut inte ta med några smittade grejer någonstans eller så. Allt jag någonsin haft i kvarkastall är kastat omedelbart. Men...
Svar
14
· Visningar
2 864
Senast: Lobelia
·
Hästvård Mitt 10åriga ponnysto har en tid fått upp foderbollar. Vi märkte det först här i slutet av november pga det låg massa foder i...
Svar
6
· Visningar
3 516
Senast: Korven
·
Hästvård Lite osäker på om tråden ligger rätt...:o Men i alla fall: Hur skulle ni sätta igång hästen efter ca 1,5-2 veckors vila (vila=hage och...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Cilva
·
Hästvård Innan jag börjar skriva vill jag säga att det här diskuteras med hovslagaren självklart. Men vill spåna lite.. 5 årig hbl valack...
Svar
12
· Visningar
1 075
Senast: Boj
·
Hästvård Vad kostar eran hästs prascend? Hur får ni i dem tabletten? Går den att krossa och slamma upp i spruta?
2
Svar
34
· Visningar
14 962
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Hästen börjar bli äldre och klarar sig inte riktigt på fri tillgång på hö + 1 dl musli + 1 dl mineraler/dag. Så jag ska börja ge mer...
2
Svar
32
· Visningar
3 326
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Min häst flyttade till ett nytt stall för två dagar sedan och det gick bra första dagen, men nu har en häst börjat hoppa på honom med...
Svar
9
· Visningar
1 737
Senast: Plantan
·
Hästvård Hej! jag har en ponny som för ca månad sedan bockade till och blev plötslig halt. Hältan försvann efter ett par dagar men hon var...
Svar
4
· Visningar
1 884
Senast: fridaxi
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: Miamamman
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt mig en hink mineraler Vitafor Solid (röd och vit) och funderar på hur mycket jag kan ge mina två 650 och 680kgs...
Svar
3
· Visningar
1 276
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har en pensionerad gammal tävlingsponny i min ägo, dock har jag (slarvigt!) Missat henne vaccination med några veckor, ska...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: fridaxi
·
Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 911
Senast: Lepidus
·
Foder & Strö Jag ska flytta tillbaka med mina hästar till mitt gamla stall och fick hicka när jag såg analysen på årets hösilage. Det är slaget...
2
Svar
26
· Visningar
3 355
Senast: Korven
·
Foder & Strö hej! jag har några frågor till er som har era hästar på lösdrift. 1. går det att ha små hästar blandade med stora hästar? med tanke på...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 735
Senast: emptyrings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar