Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det är så att jag kom på en smart utfodringsgrej med slowfeeding nät i hagen. för tillfället har vi tre hästar två halvblod å en...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Zamira
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av uttänjt ligament? Främst i hästens bakknä? Behandling? Läketid? Resultat?
Svar
2
· Visningar
1 055
Foder & Strö Har en fråga ang foder. Är så att vi ska få tvillingar i mars nästa år och har insett att tiden att fodra hästarna flera gånger om dagen...
Svar
14
· Visningar
2 005
Senast: Muninna
·
Hästvård Finns det intresse för en sådan. Dela med sig av sina tips hur man gör för att få vardagen att fungera både för ägare och häst. Så klart...
Svar
8
· Visningar
1 390
Hästvård Postar tråd då jag inte lyckas hitta rätt sökord. Kanske är ämnet behandlat här redan. Min häst har i alla fall avulsionsfrakturer b f...
Svar
0
· Visningar
1 307
Senast: Werze
·
Hästvård Hästen som jag ridit nästan dagligen sedan augusti fick ett kolikanfall igår. Han kördes till klinik där det konstaterades att han hade...
Svar
17
· Visningar
3 418
Senast: Sirap
·
Hästvård Först av allt ska sägas att min häst är utredd på klinik för att han "tappar/hänger med" sitt vä bakben i samband med bl a hoppning...
Svar
2
· Visningar
1 170
Senast: Wembley
·
Foder & Strö Jag tycker hur mycket jag än söker så får jag inte fram det jag söker :P Frågorna Hur mycket bakjäst ska man ge? 1 per dag mer mindre...
2
Svar
29
· Visningar
2 989
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har googlat som en tok men hittar bara en massa konstiga tillskott med så lite L-lysin i att det inte är lönt att ge det ens.
Svar
15
· Visningar
1 769
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej! Vi kan inte riktigt reda ut detta. Vi har 2st egna hästar samt 2 st inackorderingar, behöver vi ha tillstånd från länsstyrelsen...
Svar
19
· Visningar
3 104
Hästvård Min häst har precis börjat bockat från ingenstans.. Detta är tredje dagen på rad som han bockar av mig. 2 gånger i skogen och en gång i...
2
Svar
32
· Visningar
3 588
Senast: Beelly
·
Hästvård Min häst går med ringskor och tjockare plastsula efter en skada på strålbenet förra året. Skadan i sig är läkt och hästen är under...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Korven
·
Hästvård En bekant har en häst som i många år till och från varit lös i magen. Väldigt lös. Blir bättre på somrarna när han går på bete, men lös...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Tualma
·
Foder & Strö Jag har tagit micromineralanalys för första gången och det verkar vara helt knas mellan de olika mineralerna. Jättehögt Mangan, dåligt...
Svar
11
· Visningar
4 169
Senast: Glimm
·
Hästvård Råprotein: 7.1% Råaska: 4.90 Råfett: 1.30% Växttråd: 34.2% Smältbar Energi MJ/KG: 7.4 Vad kan ni kunniga säga om detta hö? Har ingen...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej! Min pärla står just nu på klinik med kolik. Om hon inte blir bättre är alternativen buköppning eller avlivning. Min inställning...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 494
Senast: mimus
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta isåfall :) Dottern har precis fått sin första egna tävlingsponny, hon satsar...
Svar
7
· Visningar
3 209
Senast: Muninna
·
Hästvård Hej! Hade veterinären ute hos min ponny häromdagen för att få en vaccinationsspruta och för att göra en veterinärbesiktning. Ponnyn ska...
2
Svar
33
· Visningar
3 621
Foder & Strö Någon som testat Daminos malda Psylliumfröskal med smak? Jag lyckas inte få i min häst hela loppefrön vad jag än försöker med.
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Sockerbit
·
Hästvård ... Bortsett från hobvroskförbening, lösa benbitar och fång?
Svar
11
· Visningar
2 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka