Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Min 4 åriga D-ponny på 144cm har nu, sedan han gick in från sommarbetet varit väldigt lös i magen. Tog och skickade in ett...
Svar
6
· Visningar
1 383
Foder & Strö Jag har fått analysvärden på ett müsli som jag är intresserad av (bra pris, havrefritt och lokalt producerat), men bonden som tillverkar...
Svar
13
· Visningar
2 560
Senast: lil-sis
·
Hästvård tog in min häst idag och så såg jag att hon var lite svullen på insidan av sitt ben. Ej halt varm el öm. Finns ett sår där svullnaden är...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: mackan
·
Hästvård hej jag tänkte bara kolla med er ifall någon vet hur mycket man kan klippa en islandshäst på vinter utan att den behöver täcke? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Boj
·
Foder & Strö För att få i hästarna mineralerna behöver jag något som smakar gott och gärna mycket. De får mineralerna blandade i speedi beet nu men...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 122
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vill bara poängtera att vi varit inne med vår häst en gång för bedömning och ska in en gång till om några dagar men jag vill ändå höra...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Sällan jag skriver här på Buke tillhör dem som mest läser vad andra skriver men nu har jag ett problem med mitt sto. Har ett sto på...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Korven
·
Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 308
Senast: FiVi
·
Hästvård Tog in hästarna precis och möttes av 2 väldigt blodiga och såriga ben på fuxen. Från knä till kronan på båda frambenen är det fullt av...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 053
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Är på jakt efter en klippmaskin till våran ponny då jag vill kunna klippa honom när jag vill utan att betala. Vill inte betala en...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Klubbisen
·
Hästvård Hade varit tacksam för era råd och synpunkter! Jag har en glad och "frisk" häst. för ca 1 år sedan var han hos veterinär för jag kände...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har varit och tittat på en häst som jag är intresserad av att köpa. Ett tioårigt sto på knappt 170 cm. När hon skrittar knäpper det...
2
Svar
22
· Visningar
5 487
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag vill ta en analys på mitt hö, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta ett representativt prov. Jag står inhyrd i ett stall där...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej, jag är ganska desperat efter råd till min ponny. Han är väldigt känslig för brodd nämligen. Varje vinter i fyra år så har han fått...
Svar
9
· Visningar
1 391
Senast: spinxx
·
Hästvård Har någon varit med om en häst som haft en fissur (alltså fraktur som inte går hela vägen genom benet)? Vad var...
2
Svar
28
· Visningar
8 702
Senast: Similitude
·
Foder & Strö Årets analys är här! TS 84 % MJ 7.8 Smb rp 22 Dvs, kvoten blir inte mer än 2.8 :( Behöver få upp proteinet utan att öka på MJ, då...
Svar
7
· Visningar
1 380
Hästvård Hej! Jag är just nu jätteledsen. Jag köpte min alldeles egna häst för snart 3 månader sedan, en valack på 12 år. Han har sedan dess...
2
Svar
25
· Visningar
4 376
Senast: Sasse
·
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 333
Senast: Mia_R
·
Hästvård Är det någon som har munkorg på sin häst när den äter grovfoder? Konstig fråga kanske, men jag tänker om någon har hästar som har fri...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Scata
·
Hästvård I söndags var tyvärr olyckan framme, det blev något tjaffs inne i ligghallen, och ut kommer min med ett sår på halsen. Vi tror att hon...
Svar
13
· Visningar
3 559
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama