Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Man blir ju aldrig fullärd och sökandet efter ny kunskap får mig att posta en tråd där ni gärna får dela med er utav den hästforskning...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: sthu
·
Hästvård Hej! Min häst har haft som små "skorvar" på sina ben(inte alla), på någon kota och någon karled. Det är nästan som sårskorpor fast de är...
Svar
1
· Visningar
639
Hästvård Någon som har artros häst med pålagringar i framknä? Veterinärens bedömning av röntgen: "Relativt kraftiga pålagringar i översta...
Svar
3
· Visningar
3 489
Senast: _Leila_
·
Hästvård Finns det någon forskning eller liknande för vad som är optimal utfodring innan hård prestation.I detta fall travtävling. Dvs hur långt...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min unghäst var hos tandläkaren här om veckan o fick lite lugnande. Han vart inte mer trött än vad de brukar bli av lugnande men tog...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 691
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Bakrundsinformation Swb valack född 2000, ingen skade eller sjukdomshistoria bortsett från känsliga hovar och några hovbölder...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 438
Senast: Bison
·
Foder & Strö som jag uppfattar det är det nu lite "inne" att fodra med fina foder. Det ska vara ångat, puffat, och oftast inte svensk utan...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 868
Hästvård Hej! Har en nordsvensk brukshäst, sto, på 6 år. Hon är lite överviktig och bantas sakta samt noggrant med lagom och varierade...
Svar
14
· Visningar
10 545
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Är på G att bli hästägaren igen, sist var för drygt 8,5 år sedan. Denna gången kommer jag skaffa en liten shettis att ha till körning...
Svar
13
· Visningar
5 586
Senast: TinyWiny
·
P
Hästvård Tips på riktigt bra borste önskas! Rejäl med lång och tät borst. Har letat i alla affärer jag varit i, men icke, och på nätet går det ju...
Svar
18
· Visningar
2 891
Hästvård För en vecka sedan var hovslagaren här och då kom han med lite olika förslag på alternativ till de traditionella snösulorna. Jag hade...
Svar
7
· Visningar
2 363
Senast: fridaxi
·
Hästvård Jag frågar åt en bekant som enligt min åsikt ska ta ut veterinär. De har en shettisvalack på 22 år, han står på lösdrift där de får fri...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Buck
·
Hästvård Jaha då står man med skadad unghäst För 2veckor sedan hände det, hittade honom i hagen ståendes med huvudet lågt o ville inte ta upp...
Svar
9
· Visningar
1 462
Hästvård Hur "rädd" behöver jag vara för sockret som finns i lusern, när jag ger det till en insulinresistent häst som haft fång? Min IR-häst...
Svar
10
· Visningar
2 241
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag har lite svårt att lista ut hur mycket protein eller om det ens är i protein i riskli? Innehåller ju gamma orazynol som gör...
Svar
3
· Visningar
1 617
Senast: allahemma
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 779
Senast: Piranesi
·
Foder & Strö En av stallets hästar får ofta små hårda knölar, oftast där sadeln ligger men det kan också dyka upp någon enstaka på andra ställen...
Svar
17
· Visningar
2 840
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Vilket proteintillskott är mest prisvärt? Har hittills räknat mig igenom Kraffts sortiment, där jag får betala ca 18-20 kr/dag i rena...
2
Svar
31
· Visningar
4 302
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Såg att City Gross säljer havre- och kornkross som är packat i plastsäckar. Håller sig krosset längre då än vad det gör om man köper det...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: labb
·
Hästvård Min 8åriga shetlandskille har stora problem med sin mun... Jag tar det från början; I somras upplevde jag en konstig lukt från honom +...
Svar
5
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka