Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur lång tid tog det för er som har PPIDhästar och behandlar dem med Prascend innan ni tyckte att ni märkte någon skillnad? Vad märkte...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: Krati
·
Foder & Strö Hej! Jag funderar vilket foder jag ska ha till min dräktiga häst. Har även en treåring som jag också fundera över. Men vad tycker ni om...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: ziri
·
Hästvård Kära bukefalister, behöver era kloka råd/tips! Bakgrund: har en nu treåring som i somras skadade sig allvarligt vänster bakknä, med en...
2
Svar
20
· Visningar
3 491
Senast: Similitude
·
Hästvård Ni som haft senskador på era hästar,berätta gärna hur pass allvarligt var det? hur visade dom det? hur långt tid tog det innan dom blev...
2
Svar
34
· Visningar
14 371
Hästvård Hej! Jag har en äldre dam som nu de senaste dagarna börjat kissa enorma mängder. Hon står på torv och varje dag har mer eller mindre...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Mearas
·
Foder & Strö Vet inte om detta skulle tillhöra foder eller vård men nu sätter jag denna fråga här. :) Har precis köpt hem foderjäst för min gamlings...
2
Svar
27
· Visningar
2 929
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Halloj! Jag har en kallblodstravare på 23 år, han har känslig mage(minsta lilla så stress situation så förvandlas hans bajs till...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Linnpan
·
Hästvård Hej! Jag är väldigt ny här så ni får rätta mig om jag inte får etiketterna rätt på plats :-) Jag har en häst som jag fick köpa mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 590
Hästvård Rider en medryttarponny på 5 år nu. Och han är klippt bara där fram? Halsen, bogen typ. Men han fäller väldigt väldigt mycket när jag...
2
Svar
31
· Visningar
1 693
Senast: Speedway
·
Foder & Strö På en träning för inte så länge sedan diskuterade tränare och elev hästens foder. Jag slölyssnar men får plötslig höra att hästen...
2
Svar
27
· Visningar
3 028
Senast: Sonic76
·
Hästvård någon här inne som har erfarenhet av det? Hur pass sjuka blev er/era hästar? Och hur gick det sen efter för dem? Hur länge var de...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: XiwT
·
Hästvård Ingen aning om jag lagt detta i rätt tråd men men.... Har en häst med mugg som behöver tvättas nästan varje dag. Problemet är att...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: Soffan74
·
Hästvård Om man har en häst som går naken i hagen nu, och sprejar pälsglans på pälsen (självklart på kvällen när hästen står inne hela natten)...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Åh vart börjar jag. Gjorde en annan tråd för ett par veckor sedan att min unghäst (4år) skadat nacken. Så vi har vart på många...
Svar
3
· Visningar
1 049
Foder & Strö Såg en artikel på Hippson om en slags "grazing box" och tänkte om det är någon här som har erfarenhet av liknande slowfeeding-lösningar...
Svar
8
· Visningar
3 659
Foder & Strö Hej! Jag har en väldigt pigg häst som absolut inte ens kan äta havre. Jag har testat lusern men känner att hon blir för pigg och nästan...
Svar
15
· Visningar
4 951
Senast: Jojo
·
Hästvård Hört om många hästar som haft krassliga magar i höst/vinter, och så även min. Började med att han fick fri tillgång på hösilage i...
2
Svar
30
· Visningar
7 336
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Jag har kollat runt och läst om speedi beet att det skulle vara bra för äldre ponnys som har svårt att hålla hullet. Det skulle även...
Svar
7
· Visningar
2 325
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Vi har en tränare som talar sig så varm för Primero Total, och också är återförsäljare. Såg nu en annons om att en återförsäljare skulle...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: allahemma
·
Foder & Strö I somras blev vi hästägare för första gången (en C- och en D-ponny). Tanken var att de skulle gå på lösdrift med fri tillgång till hö...
Svar
18
· Visningar
1 550
Senast: asjoh108
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama