Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I hästens grovfoder, vad vill ni ha då? Varför? För många önskemål hos min producent ju, ska förbeställa i år för första gången o...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Centaur
·
Hästvård Hur vanligt är det att hästar bli griniga när de sätter sommar/vinterpäls? Finns det något man kan göra för dessa hästar för att hjälpa dom?
Svar
15
· Visningar
5 440
Senast: KSF
·
Hästvård Hade en hälta i höstas på min häst som efter ul.bedömdes vara diffus svullnad. Hästen vilade, skrittades igång. Svullnaden kom igen och...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: Korven
·
Foder & Strö Omsättbar energi och smältbart råprotein får man i analysen, uttrycks behoven i och räknar man med. Känns solklart att hästens upptag...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö En fråga som stört mig ända sedan jag försökte räkna till ett fullblod som hade svårt att hålla hullet. Hästen åt inte hur mycket...
Svar
9
· Visningar
2 087
Senast: mackan
·
Foder & Strö Finns det mineralmängder i vatten som hästen tar upp i en mängd som bör räknas in i den totala foderstaten? Tänker väl främst på kalcium...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård Min 3 åring har feber och det rinner blodblandat var från ena näsborren. Luktar hemskt. Min första tanke var bihåleinflammation, men kan...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Hej jag har en häst som nu har fått en liten skelettskada vid bogbenet. Jag undrar nu om det finns någon som känner till något tillskott...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: kol
·
Hästvård Hade ute jourveterinären i natt till min ponny som hade kolikanfall. (Förövrigt en veterinär som jag har noll förtroende för). Han blev...
Svar
10
· Visningar
2 099
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Sorry för mitt spammande, har sparat mina frågor länge nu o kollat runt men inte blivit klokare så kastar ut dem här allihop i ett svep...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: prallan
·
Svar
0
· Visningar
417
Foder & Strö Har suttit och läst igenom massor med trådar om linfrö/linfrökaka, men det står så olika så jag känner att det är bäst att fråga i en ny...
Svar
14
· Visningar
7 379
Hästvård Hej! Min ponny är väldigt livlig i hagen och springer gärna runt, stegrar och ja, mkt energi helt enkelt. Igår (söndagar 7/2) märkte jag...
Svar
9
· Visningar
802
Senast: Linn2003
·
Foder & Strö Olika kalciumkällor är ju tydligen i olika hög grad förorenade med järn. Vad ska man välja för att få med så lite järn som möjligt?
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 961
Hästvård min häst har sedan 1 mån tillbaka varit varm och svullen till och från i sitt vänstra framben. Han hade blivit ensam i hagen varpå han...
Svar
5
· Visningar
2 308
Foder & Strö Köpte min gamle travare tidigare i sommar. Tyckte han var väl mager men gick på bete och fri tillgång till hö och jag fick då upp honom...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 573
Senast: Fiador
·
Hästvård Fick i veckan veta att min häst har PPID. Bara något förhöjda värden. Hon är bara 9 år. Hon har mått bra och ridits regelbundet på LA...
Svar
3
· Visningar
1 315
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ska ev hyra lite mark av grannbonden till bete kommande somrar. Vad för vallfröblandning ska man välja? Ska inte vara för mkt krut i...
2
Svar
26
· Visningar
8 237
Senast: HannaZ
·
Hästvård Min häst har förmodligen vrickat sin kota i hagen, tips på behandling och hur länge ska han vila? Tips på att förhindra sådant i hagen...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka