Sporthorse
Trådstartare
Ja, det var ett väldigt bra svar! Och nu har jag hittat en mycket intressant sida: https://www.aqha.com/museum/@Sporthorse kul att du finner svaret användbart .
Ang frågor om vem det gäller osv så är det nog lämpligare att isåfall ta det via pm om vi ska både hålla oss till forumregler och respekt för att personer inte bör diskuteras i tredje person osv
Efter att ha kollat flera kända hästar så inser jag att westernhästarna på den listan faktiskt sällan rids speciellt många år!! Hittade en hingst som tävlade cutting, inte isabellen jag letade efter i Sverige, men med liknande namn. Den tävlade enbart 8 gånger innan han pensionerades... Och under den tiden har den kammat hem nästan allt. Hur är det möjligt? Samma sak på den häst som redan vid 3 års ålder vunnit det mesta? Helt galet, tycker jag. Det är verkligen snabba ryck inom amerikansk western.
edit: ser nu att kapplöpning ofta är en tidigare karriär på många quarterhästar i USA, och redan vid 2 års ålder tävlas det. Väldigt mångsidig häst.