Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni om hästen har kraftig värme i en hov? Förra veckan hade min häst en tappsko bak. Det dröjde några dagar innan hovslagaren kom...
Svar
7
· Visningar
3 601
Senast: mackan
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 036
B
Hästvård Hur funderar ni i frågan om en häst som inte varit vaccinerad tidigare utan enligt säljare kommer att bli vaccinerad innan försäljningen...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 080
Senast: Martenix
·
Hästvård Hej! Imorgon kommer en firma till vårt stall för att väga hästarna. Såg idag på informationspappret att man kan välja till en mätning...
Svar
5
· Visningar
1 814
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hovslagaren ska komma i em och skära upp en hovböld. Hästen kan vara lite krånglig att verka även i vanliga fall och nu har han så ont...
Svar
9
· Visningar
1 624
Foder & Strö Hej Har hört mkt om chiafrön, så är lite nyfiken på vad det är! Är det dyrt, hur funkar det, hur "hjälper " det och har ni någon...
Svar
14
· Visningar
1 761
Hästvård Hej Jag ska bygga eget stall till mina hästar (Kallblod & Shettis) och innan så har vi haft spilta innan de revs och blev ett hörum. Är...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Boj
·
Hästvård Vår ena häst har Cushing (får medicin) så han klipps regelbundet vår /sommar/höst. Han har stått hos min mamma sen i somras men kom...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Saile
·
Foder & Strö Nån som har den här grinden och kan utvärdera? Har en shettis och en d-ponny så jag måste ha 2 trådar. Kan det räcka med den "lösa"...
2
Svar
25
· Visningar
4 143
Senast: Aleel
·
Foder & Strö Ungefär hur mycket skiljer melass och olja åt? annat än framställelse och smaklighet då försås. Tänker alltså rent näringsmässigt...
Svar
6
· Visningar
930
Foder & Strö Mitt sto har ett väldigt upp och ner humör och vissa dagar är hon otroligt sur. hon har sparkat sönder boxväggen 3 ggr. Biter mot alla...
Svar
12
· Visningar
2 464
Senast: diabla
·
Hästvård Häst med krustor i huden, små (2-3mm i diameter) runda sår i klungor mellan ganascherna, på halsen strax bakom och mellan frambenen...
2
Svar
22
· Visningar
2 930
Senast: sthu
·
Hästvård Idag inne på Hölls letade jag efter antibit/krubbitarmedel utan att hitta. Frågade i kassan och en av tjejerna där sa att det förbjöds...
2
Svar
28
· Visningar
3 738
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst har ätit Metacam i tre dagar nu men är fortfarande halt. Är detta verkligen normalt? Behandlingens längd är 14 dagar. När såg...
Svar
13
· Visningar
9 702
Senast: akleja
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt lite olika mash men inte varit riktigt nöjd.. Nån har för lite linfrö och nån annan för mycket socker. Jag har två...
2
Svar
21
· Visningar
4 023
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Har tidigare använt mig av fosforbalans och senaste året monosodium fosfat från Polen. Då har jag utgått efter att det har bestått av...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Breen
·
Hästvård Hej! Min häst har en lätt frambenshälta och kommer troligen behöva få kortison insprutat i leden. Dock lider hon av EMS, vilket ökar...
Svar
15
· Visningar
1 966
Senast: maddie202
·
Hästvård Jag har en islandshäst som under en längre tid har haft hårda svullna spottkörtlar. Kontaktade veterinär i augusti 2015, hon fick då...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: drutta
·
Hästvård Blå salva som luktar tuggummi? Någon som känner igen?? Hade en i en burk för ett antal år sedan, men kan inte komma ihåg hur den såg ut...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: cello
·
Hästvård Hej! Min lite äldre ponny har sedan ungefär ett år haft en rätt stor Ink vid frambenet. När den dök upp kontaktade vi veterinär o de var...
Svar
11
· Visningar
8 212
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka