Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som haft ringorm och har/har haft hagar med skog. Har ni på något vis sanerat träden (hur i så fall?), har ni vilat hagen eller har...
Svar
9
· Visningar
1 052
Hästvård Hej, Min häst har ev fått hovskabb. Han stampar och naggar och har små ''bulor'' innanför hovskägget. Nu behöver jag alla tips jag kan...
Svar
16
· Visningar
4 638
Senast: Dull
·
Hästvård Vad kostar ett glukosprov på häst? Och vad är det man ser, är det just insulinnivåerna? Förstår att det kan skilja sig rätt mycket på...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Vad är det för slaggprodukter i lever och njurar som behöver rensas ut? Vad händer om man aldrig "rensar ut" med diverse olika medel?
2
Svar
21
· Visningar
1 837
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hästen är sen tidigare dammallergiker. Tog han i somras (12år gammal travare) och pga att han hade dåliga hovar så var hovslagaren jag...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: terrific
·
Hästvård Jag hoppas jag la tråden rätt. Min häst på nio år med en lysande dressyrkarriär framför sig (kvalat till msv b från lätt b på en sommar...
Svar
18
· Visningar
4 411
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag undrar vad ni anser om följande scenario: Ridskola får en bedömning av en veterinär där denne säger att en häst absolut inte får gå...
Svar
18
· Visningar
2 049
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ni som har täcke från Back on Track, hur använder ni dem? Före/efter träning? Hela eller delar av dygnet? Vilket sorts täcke har ni och...
Svar
18
· Visningar
2 333
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har märkt att en av hästarna blivit väldigt stel de senaste dagarna och går väldigt stelbent bak, hon är bara 12 år (islandshäst) och...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Sporthorse
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar foder- eller bryggerijäst, hur mycket biotin innehåller det?
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Gör alla det? Hur stor är risken att ge hösilage om man inte vacc? Jag har en häst sedan många år som jag "så klart" vaccinerat mot...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
10 429
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Jag har ett halvblodsto på 10 år, som jag köpte för ungefär ett år sedan. Sedan hon kom har hon varit fullt igång och vi har tävlat både...
Svar
11
· Visningar
1 904
Senast: Sirap
·
Hästvård hej! Jag undrar om någon vet vad eller om det händer något ifall man inte prickar rätt och får domosedanet under tungan? Ingen verkan...
Svar
3
· Visningar
1 552
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Min häst brukar få mugg under sommaren och när muggen sen går bort är det som massa fjäll över hela benet, det ser nästan ut som...
Svar
10
· Visningar
1 032
Senast: Bounty
·
Hästvård Hej! Jag har majoriteten av min hästerfarenhet och träning från sverige, men bor sedan några år i UK och har nyligen börjat ta mig...
Svar
12
· Visningar
2 087
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Min polle har fått som knölar små små mellan frambenen och även en stor 1x1 cm ca. När jag läst mig runt lite så misstänker jag...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: annaaa
·
Hästvård Har två tvåårshingstar som går tillsammans på lösdrift här hos oss. De är jättekompisar och allt funkar perfekt, förutom att den ene...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Cornelia
·
Hästvård Min lilla tjej hittades vinglig vid intag i lördags kväll. Förutom lätt instabilitet och dragning åt höger är hon ua. Efter...
Svar
9
· Visningar
2 435
Senast: Ridmamma43
·
Foder & Strö Vår nyaste häst har inte fått nån sorts tillskott av oss alls, till skillnad från de tidigare. Funderar om man borde ge nåt, det är ju...
Svar
18
· Visningar
1 870
Senast: Bison
·
Foder & Strö Min häst har fång......har cushing och ett grovfoderbyte triggade igång det trots att han fodrades med sitt "gamla" hö bredvid. Tänkte...
Svar
12
· Visningar
1 184
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix