Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har aldrig varit drabbad förr så noll erfarenhet. Men nya fröken kom med en hårlös fläck som de inte ens brydde sig om på vetbes. Den...
2
Svar
31
· Visningar
4 138
Hästvård Nu är det som så, att jag har letat och letat efter en passande häst, men inte lyckats hitta någon som är sådär perfekt som jag vill...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: cello
·
Hästvård Min svärdotters islänning på 29 år har dåliga levervärden. Jag undrar om det finns något foder/tillskott som är bra och kanske till och...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Hur ser era analyser ut i år runt om i landet? Är ni nöjda?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 993
Senast: Miedo
·
Hästvård Det är en person i stallet som blivit uppsagd pga dåligt beteende och uppförande mot oss andra i stallet och summa summarum, har den här...
Svar
12
· Visningar
1 912
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu, annars ber jag moderator att flytta den:) Jag undrar om det finns någon som har lite större koll på...
Svar
15
· Visningar
2 350
Senast: troxel
·
Hästvård Red min häst ett vanligt dressyrpass i förrgår kväll, och dagen efter det tänkte jag rida på morgonen. Men hon visade sig vara lite halt...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Salsahej
·
Foder & Strö Har gjort en foderanalys på hästsverige och ser att vi ger hästen för mycket MJ och smb rp. Har ni några tips på bra foder som...
2
Svar
23
· Visningar
1 138
Senast: Haflinger
·
Hästvård Jag har fått in en bäver i stallet. Han äter staketstoplar, tryckta. Gnager inte lite utan tar stora tuggor. Har kriboxat lite men han...
Svar
13
· Visningar
2 052
Senast: lundsbo
·
Hästvård hej! Min häst blev skodd för någon vecka sedan och fick då kommentaren att han hade för liten stråle. Hovis sa att jag skulle köpa...
Svar
10
· Visningar
1 608
Senast: cello
·
Foder & Strö Gubben vi brukar köpa grovfoder av ska tyvärr sluta sälja. Hans son ska ta över och kommer då inte göra "kuber" som vi köpt förut, utan...
2
Svar
26
· Visningar
2 384
Senast: Korven
·
Hästvård Hur mockar man effektivast ? Något proffsigt " system" ni följer ? MVH " Oorganiserad och långsam i boxen "
Svar
17
· Visningar
7 082
Senast: Korven
·
Hästvård Hej :) Jag är då en hästmänniska som aldrig haft med skor att göra innan. Så kom jag och funderade på en sak. Broddar som sitter på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 715
Senast: Sar
·
Hästvård Jag vill gärna ha lite mer fakta ang. det. Det enda jag vet är i princip att man får ut halva(?) försäkringsbeloppet och att hästen...
2
Svar
35
· Visningar
10 726
Foder & Strö Jag fick tips att ge linfröolja till min häst pga att hon kliar sig så på somrarna. Jag har gett ca 0,5 dl i en och en halv månad och...
Svar
5
· Visningar
2 387
Hästvård min häst har haft en glappande sko på höger fram, inte jätte glapp men ändå lite. Skulle rida i söndags och han gick inte riktigt rent...
Svar
18
· Visningar
1 420
Hästvård Trodde det skulle vara enkelt att googla men verkar tydligen finnas massa varianter o sånt, så jag postar en snabb fråga här ist...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: troxel
·
Hästvård Satt och klickade runt på Youtube för skoj skull då jag snubblade över det här: Vad är detta? O_o Jag har från och till sysslat med...
Svar
9
· Visningar
1 319
Senast: Efwa
·
Hästvård Vår hovslagare kommer idag och jag funderar på om vi ska fortsätta med snösulor eller ej. Bor i värmland med minus och fortfarande lite...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 523
Senast: Sunny
·
Hästvård Hur gör ni om hästen har kraftig värme i en hov? Förra veckan hade min häst en tappsko bak. Det dröjde några dagar innan hovslagaren kom...
Svar
7
· Visningar
3 601
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka