Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har införskaffat en häst som enligt veterinären är lätt överviktig och redan innan jag köpte henne var hon satt på bantning. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 521
Senast: sthu
·
Hästvård Hej! Mitt sto åkte på korsförlamning förra måndagen (1,5 vecka sedan). Hon blev ganska snabbt bättre från det akuta stadiet (låg inte...
Svar
8
· Visningar
1 824
Hästvård Min 2åring Vorsól ska få sitt navelbråck fixat av veterinären nästa tisdag och hon kommer använda en metod som i princip bara består av...
Svar
4
· Visningar
2 894
Senast: Maléne
·
Hästvård mot våren/ sommaren? Någon som vet? Mindre risk att röra sig med pålle då rent allmänt? Mindre smitta i farten? Eller ska man hållas...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: finapina
·
Foder & Strö Hej! Vad har ni för erfarenheter av Kompeet to win? Funderar på att ge det till min 6-åriga hopphäst som är 184 cm och 700 kg+. Han...
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har tänkt köpa speedibeet till mina två nsv men det kändes lite fattigt att bara ge speedibeet :rofl: vad ger ni mer?
2
Svar
22
· Visningar
2 282
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Någon som provat detta och vad anser ni om produkten?
Svar
12
· Visningar
7 623
Foder & Strö Jag har en 30 årig connemara ponny som hållit hullet fint tills hon blev 29. Vi har haft regelbundna besök hos vet för koll av tänder...
2
Svar
24
· Visningar
1 862
Senast: Fille
·
Hästvård Min vallack STINKER. Han tillverkar kopiösa mängder klet i skapet. Det är min första vallack men jag vet många som inte rör skapet och...
2
Svar
33
· Visningar
8 956
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har en påse Krafft groov 90. Om jag skulle vilja blanda den med Krafft muskel, vilka blandningsförhållande ska jag ha då? Körde Krafft...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Wilfa
·
Foder & Strö Vet varken ut eller in längre, någon som vill reda ut hurvida hästen får i sig mycket mineraler via vattnet eller inte? Verkar vara ett...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Arwen
·
Hästvård förväntar jag mej för mycket av min häst? tyskt varmblood, 9 år, har osteo i bakbenen och SI. Jag har lagt runt 60 000 kr på olika...
Svar
15
· Visningar
2 098
Senast: lil-sis
·
Hästvård Efter att jag märkt att mitt sto (19 årig varmblods travare) inte ätit kvällsmat och inte bajsat så ringde jag veterinären som kom ut...
2
Svar
27
· Visningar
2 738
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Vi har nyligen köpt en B-ponny till dottern. Den är importerad från Holland som yngre, har stått hos samma familj i Sverige i 9 år, och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 958
Senast: skuggi
·
Hästvård Ni som har/haft/känner häst med någon form av ögonskada / sjukdom som gjort att hästen ser sämre. Jag skulle vilja veta hur hästen...
Svar
3
· Visningar
866
Hästvård När kan man klippa på våren senast ungefär utan att störa sommar pälsen? Klipper hästklippmaskiner ner till huden eller lämnar den några...
2
Svar
27
· Visningar
6 712
Senast: Pudlan
·
Hästvård Igår kväll blev det lite dramatik hemma då min unghäst hade rullat fast. Hon hade rullat fast mot dörren så det var inte helt enkelt att...
Svar
9
· Visningar
1 163
Hästvård Hejsan. Jag har en ponny som nu fyllt 31 år. Hon har på senaste tiden varit ganska stel i bakdelen och varit ovillig att springa som...
2
Svar
27
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej alla... Vet inte om jag postar detta inlägg i rätt forum, men jag gör ett försök. Jag behöver era råd och tips... Jag har en...
Svar
14
· Visningar
1 977
Senast: Ponylove
·
Hästvård Har funderingar på hur ni bekämpar (knott) exem på era ponnier/hästar. Är det någon som provar att ge Aloe Vera:n som ett stort...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama