Klippa manen

Ett tips när du ska klippa manen är att inte klippa rakt av, utan snett mot mankammen, som om den skulle bli jättehackig. Den ser mer naturlig ut så.
Låt sen bli piggborsten så blir den snart fin även som lång.

Det blev ju mycket bättre! Bra beslut!

Jag rakade av manen på min ponny i höstas. Den var så stripig och ojämn så jag tog klippmaskinen och drog av alltihop. Den har växt kanske 1 cm sen dess. Men så växer både tagel, päls och hovar extremt långsamt på henne. Igår passade hon på att skrubba svansen mot lämmen i transporten så nu ser den ut som kajko också..

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
659
Senast: Lillefrun
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
2 899
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 940
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka