Klippa manen

Ett tips när du ska klippa manen är att inte klippa rakt av, utan snett mot mankammen, som om den skulle bli jättehackig. Den ser mer naturlig ut så.
Låt sen bli piggborsten så blir den snart fin även som lång.

Det blev ju mycket bättre! Bra beslut!

Jag rakade av manen på min ponny i höstas. Den var så stripig och ojämn så jag tog klippmaskinen och drog av alltihop. Den har växt kanske 1 cm sen dess. Men så växer både tagel, päls och hovar extremt långsamt på henne. Igår passade hon på att skrubba svansen mot lämmen i transporten så nu ser den ut som kajko också..

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 727
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 996
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve