Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har gjort en foderanalys på hästsverige och ser att vi ger hästen för mycket MJ och smb rp. Har ni några tips på bra foder som...
2
Svar
23
· Visningar
1 137
Senast: Haflinger
·
Hästvård Jag har fått in en bäver i stallet. Han äter staketstoplar, tryckta. Gnager inte lite utan tar stora tuggor. Har kriboxat lite men han...
Svar
13
· Visningar
2 044
Senast: lundsbo
·
Hästvård hej! Min häst blev skodd för någon vecka sedan och fick då kommentaren att han hade för liten stråle. Hovis sa att jag skulle köpa...
Svar
10
· Visningar
1 598
Senast: cello
·
Foder & Strö Gubben vi brukar köpa grovfoder av ska tyvärr sluta sälja. Hans son ska ta över och kommer då inte göra "kuber" som vi köpt förut, utan...
2
Svar
26
· Visningar
2 381
Senast: Korven
·
Hästvård Hur mockar man effektivast ? Något proffsigt " system" ni följer ? MVH " Oorganiserad och långsam i boxen "
Svar
17
· Visningar
7 009
Senast: Korven
·
Hästvård Hej :) Jag är då en hästmänniska som aldrig haft med skor att göra innan. Så kom jag och funderade på en sak. Broddar som sitter på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 691
Senast: Sar
·
Hästvård Jag vill gärna ha lite mer fakta ang. det. Det enda jag vet är i princip att man får ut halva(?) försäkringsbeloppet och att hästen...
2
Svar
35
· Visningar
10 716
Foder & Strö Jag fick tips att ge linfröolja till min häst pga att hon kliar sig så på somrarna. Jag har gett ca 0,5 dl i en och en halv månad och...
Svar
5
· Visningar
2 382
Hästvård min häst har haft en glappande sko på höger fram, inte jätte glapp men ändå lite. Skulle rida i söndags och han gick inte riktigt rent...
Svar
18
· Visningar
1 419
Hästvård Trodde det skulle vara enkelt att googla men verkar tydligen finnas massa varianter o sånt, så jag postar en snabb fråga här ist...
Svar
19
· Visningar
933
Senast: troxel
·
Hästvård Satt och klickade runt på Youtube för skoj skull då jag snubblade över det här: Vad är detta? O_o Jag har från och till sysslat med...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Efwa
·
Hästvård Vår hovslagare kommer idag och jag funderar på om vi ska fortsätta med snösulor eller ej. Bor i värmland med minus och fortfarande lite...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 411
Senast: Sunny
·
Hästvård Hur gör ni om hästen har kraftig värme i en hov? Förra veckan hade min häst en tappsko bak. Det dröjde några dagar innan hovslagaren kom...
Svar
7
· Visningar
3 581
Senast: mackan
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 992
B
Hästvård Hur funderar ni i frågan om en häst som inte varit vaccinerad tidigare utan enligt säljare kommer att bli vaccinerad innan försäljningen...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 074
Senast: Martenix
·
Hästvård Hej! Imorgon kommer en firma till vårt stall för att väga hästarna. Såg idag på informationspappret att man kan välja till en mätning...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hovslagaren ska komma i em och skära upp en hovböld. Hästen kan vara lite krånglig att verka även i vanliga fall och nu har han så ont...
Svar
9
· Visningar
1 621
Foder & Strö Hej Har hört mkt om chiafrön, så är lite nyfiken på vad det är! Är det dyrt, hur funkar det, hur "hjälper " det och har ni någon...
Svar
14
· Visningar
1 752
Hästvård Hej Jag ska bygga eget stall till mina hästar (Kallblod & Shettis) och innan så har vi haft spilta innan de revs och blev ett hörum. Är...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Boj
·
Hästvård Vår ena häst har Cushing (får medicin) så han klipps regelbundet vår /sommar/höst. Han har stått hos min mamma sen i somras men kom...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve