Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag behöver lite hjälp. Min häst har fått fång. Försöker hitta ett hö med så låga värden som möjligt vilket inte är helt lätt. De...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 140
Hästvård Vad kan det bero på? Hästen skoddes idag och hovis kläckte ur sig: -Vad har ni gjort sen jag var här förra gången? Så här mycket har...
Svar
14
· Visningar
2 927
Senast: skuggi
·
Foder & Strö I år tänkte jag att jag skulle försöka ta en analys på årets hö-skörd, dock blev jag starkt ifrågasatt när jag berättade det. De menade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 291
Hästvård Min d-ponny valack född -99, okänd korsning har plötsligt blivit väldigt frusen. Han har bott här i snart tre år och har tidigare varit...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 111
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Min dotters ponny tappade hull och gick ner ordentligt i vikt under december månad. Hon tappade helt överlinjen. Seden fick hon...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 735
Foder & Strö På G****gården är Foderjästen slut, restad i hela landet verkar det som.... Ringde en annan foderbutik, o där fanns foderjäst från...
Svar
5
· Visningar
1 011
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 613
Hästvård Hästen i mitt liv, måste efter två års rehabilitering utan resultat, avlivas då han har ont. Sorgen går inte att beskriva. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: hjarterdam
·
Foder & Strö Vilken Micro/macro/vitamin är det som inte är tillgodosedd om man och svans "faller av i drivor" med en månad kvar till fölning? Min...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag ska köpa en ridtravare till att rida i skogen! Vad ska man tänka på, hur vet man att den inte har gamla skador ? Hur köper man en...
Svar
15
· Visningar
3 805
Senast: troxel
·
Hästvård Vi ger Gastrogard och har precis börjat. Men fick tips om Pro Equo, är det nån som ger det? Kan man ge båda samtidigt eller "tar det ut...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 774
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad finns det för risker med att använda arnika där bäst före-datumet passerat? Har några flaskor som förvarats mörkt och relativt...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på liniment som faktiskt ger effekt?
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har aldrig varit drabbad förr så noll erfarenhet. Men nya fröken kom med en hårlös fläck som de inte ens brydde sig om på vetbes. Den...
2
Svar
31
· Visningar
4 130
Hästvård Nu är det som så, att jag har letat och letat efter en passande häst, men inte lyckats hitta någon som är sådär perfekt som jag vill...
Svar
14
· Visningar
1 314
Senast: cello
·
Hästvård Min svärdotters islänning på 29 år har dåliga levervärden. Jag undrar om det finns något foder/tillskott som är bra och kanske till och...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Hur ser era analyser ut i år runt om i landet? Är ni nöjda?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 988
Senast: Miedo
·
Hästvård Det är en person i stallet som blivit uppsagd pga dåligt beteende och uppförande mot oss andra i stallet och summa summarum, har den här...
Svar
12
· Visningar
1 911
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu, annars ber jag moderator att flytta den:) Jag undrar om det finns någon som har lite större koll på...
Svar
15
· Visningar
2 340
Senast: troxel
·
Hästvård Red min häst ett vanligt dressyrpass i förrgår kväll, och dagen efter det tänkte jag rida på morgonen. Men hon visade sig vara lite halt...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Salsahej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix