Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nån som har den här grinden och kan utvärdera? Har en shettis och en d-ponny så jag måste ha 2 trådar. Kan det räcka med den "lösa"...
2
Svar
25
· Visningar
4 115
Senast: Aleel
·
Foder & Strö Ungefär hur mycket skiljer melass och olja åt? annat än framställelse och smaklighet då försås. Tänker alltså rent näringsmässigt...
Svar
6
· Visningar
930
Foder & Strö Mitt sto har ett väldigt upp och ner humör och vissa dagar är hon otroligt sur. hon har sparkat sönder boxväggen 3 ggr. Biter mot alla...
Svar
12
· Visningar
2 458
Senast: diabla
·
Hästvård Häst med krustor i huden, små (2-3mm i diameter) runda sår i klungor mellan ganascherna, på halsen strax bakom och mellan frambenen...
2
Svar
22
· Visningar
2 906
Senast: sthu
·
Hästvård Idag inne på Hölls letade jag efter antibit/krubbitarmedel utan att hitta. Frågade i kassan och en av tjejerna där sa att det förbjöds...
2
Svar
28
· Visningar
3 729
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst har ätit Metacam i tre dagar nu men är fortfarande halt. Är detta verkligen normalt? Behandlingens längd är 14 dagar. När såg...
Svar
13
· Visningar
9 622
Senast: akleja
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt lite olika mash men inte varit riktigt nöjd.. Nån har för lite linfrö och nån annan för mycket socker. Jag har två...
2
Svar
21
· Visningar
4 015
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Har tidigare använt mig av fosforbalans och senaste året monosodium fosfat från Polen. Då har jag utgått efter att det har bestått av...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Breen
·
Hästvård Hej! Min häst har en lätt frambenshälta och kommer troligen behöva få kortison insprutat i leden. Dock lider hon av EMS, vilket ökar...
Svar
15
· Visningar
1 963
Senast: maddie202
·
Hästvård Jag har en islandshäst som under en längre tid har haft hårda svullna spottkörtlar. Kontaktade veterinär i augusti 2015, hon fick då...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: drutta
·
Hästvård Blå salva som luktar tuggummi? Någon som känner igen?? Hade en i en burk för ett antal år sedan, men kan inte komma ihåg hur den såg ut...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: cello
·
Hästvård Hej! Min lite äldre ponny har sedan ungefär ett år haft en rätt stor Ink vid frambenet. När den dök upp kontaktade vi veterinär o de var...
Svar
11
· Visningar
8 198
Senast: HannaZ
·
Hästvård I väntan på fortsatt utredning tänkte jag passa på att höra om era erfarenheter. Har en unghäst med blodprovssvar som tyder på...
Svar
15
· Visningar
1 477
Senast: Centaur
·
Hästvård På några veckor gick min häst från att vara pigg och glad till att få konstiga koliksymptom, tappa 75 kilo och se ut som ett staket över...
Svar
12
· Visningar
4 484
Hästvård Hur gör ni vid igångsättning efter vila? Om en häst vilar i nästan 7 veckor, enda motionen hästen får är att skrittas för hand 2-4...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: mumin
·
Hästvård Ska köpa en 5 årig arab om han går genom besiktningen som kommer göras på klinik. Det jag nu ber er om hjälp med är om jag bör göra ny...
Svar
9
· Visningar
830
Senast: pews1972
·
Hästvård Flytta gärna om jag lagt detta fel :( Tycker ni det är rimligt att pruta på priset på en häst pga att den har ett navelbråck? Hästen i...
Svar
9
· Visningar
2 350
Senast: warg
·
Foder & Strö Hjälp! Jag vänder och vrider på detta och hittar inte rätt. Jag har ett sto som blev drabbad av fotosensibilitet sommaren 2014. Efter...
Svar
11
· Visningar
2 485
Hästvård Upptäckte tidigare idag att min valack är extremt svullen vid skapet. Det är riktigt spänt och hårt. Ringde vet som tyckte att jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 015
Senast: Dull
·
Hästvård Ja nu har min 10 mån varit i farten igen. I fredagsskväll när de kom in la jag märke till att hon stod o vilade vä. Bak och efter att ha...
Svar
16
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka