Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jaha då visade det sig att våra hästar har mask, lilla blodmasken. Väldigt mycket hade min gamle herre så vänta med avmaskning till...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 338
Senast: troxel
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Lite nyfiken på det här efter att ha hört andra i stallet prata. Våra går i flockar och har relativt stora hagar med gräs samt höhäckar...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 789
Senast: Piraja
·
Hästvård har en varmblodsvalack som fick en plötslig hälta. vänster fram fast bara i vänster varv på volt. var hos vet, röntgade ua. böjprov ua...
Svar
15
· Visningar
1 181
Foder & Strö Hej på er! Är det någon som vet vad det är för värden i Red Mills cool 'n' cooked? Läser man på både Red Mills hemsida och Granngårdens...
Svar
2
· Visningar
2 379
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Varje höst och vår går min häst "ned sig" i samband med pälssättning /fällning. Hans patellaupphakning kommer tillbaka (är näst...
2
Svar
22
· Visningar
3 786
I
Hästvård Min 26 år gamla arab har nu lyckats dra på sig en senskada efter en olycka i hagen. Han har inte riktigt förstått att man inte kan fara...
2
Svar
33
· Visningar
11 651
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver lite hjälp. Min häst har fått fång. Försöker hitta ett hö med så låga värden som möjligt vilket inte är helt lätt. De...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 148
Hästvård Vad kan det bero på? Hästen skoddes idag och hovis kläckte ur sig: -Vad har ni gjort sen jag var här förra gången? Så här mycket har...
Svar
14
· Visningar
2 952
Senast: skuggi
·
Foder & Strö I år tänkte jag att jag skulle försöka ta en analys på årets hö-skörd, dock blev jag starkt ifrågasatt när jag berättade det. De menade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 296
Hästvård Min d-ponny valack född -99, okänd korsning har plötsligt blivit väldigt frusen. Han har bott här i snart tre år och har tidigare varit...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 315
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Min dotters ponny tappade hull och gick ner ordentligt i vikt under december månad. Hon tappade helt överlinjen. Seden fick hon...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 738
Foder & Strö På G****gården är Foderjästen slut, restad i hela landet verkar det som.... Ringde en annan foderbutik, o där fanns foderjäst från...
Svar
5
· Visningar
1 011
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 622
Hästvård Hästen i mitt liv, måste efter två års rehabilitering utan resultat, avlivas då han har ont. Sorgen går inte att beskriva. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: hjarterdam
·
Foder & Strö Vilken Micro/macro/vitamin är det som inte är tillgodosedd om man och svans "faller av i drivor" med en månad kvar till fölning? Min...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag ska köpa en ridtravare till att rida i skogen! Vad ska man tänka på, hur vet man att den inte har gamla skador ? Hur köper man en...
Svar
15
· Visningar
3 819
Senast: troxel
·
Hästvård Vi ger Gastrogard och har precis börjat. Men fick tips om Pro Equo, är det nån som ger det? Kan man ge båda samtidigt eller "tar det ut...
2 3
Svar
55
· Visningar
16 015
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad finns det för risker med att använda arnika där bäst före-datumet passerat? Har några flaskor som förvarats mörkt och relativt...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på liniment som faktiskt ger effekt?
2
Svar
28
· Visningar
2 526
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka