Finns det något kraft typ pellets som har den saltmängden i sig som hästen behöver, så du inte behöver ge salt extra?Ja han gillar ju som sagt inte blöt mat något vidare och i torr mat petar han ut det..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det något kraft typ pellets som har den saltmängden i sig som hästen behöver, så du inte behöver ge salt extra?Ja han gillar ju som sagt inte blöt mat något vidare och i torr mat petar han ut det..
Finns det något kraft typ pellets som har den saltmängden i sig som hästen behöver, så du inte behöver ge salt extra?
Jag har dålig koll själv på just den biten, men tänker att det borde ju finnas då jag fått för mig att det finns en uppsjö av olika fodersorter osv.Det var en bra fråga Vet någon är jag tacksam för tips.
Hur ofta kör du hälsokontroll och vad ingår?
Nej det finns inte .Jag har dålig koll själv på just den biten, men tänker att det borde ju finnas då jag fått för mig att det finns en uppsjö av olika fodersorter osv.
Nej det finns inte .
Jag hoppas verkligen inte att det finns, det kan ju få hemska följder.
Nej det finns som Sagt inte. Men hur menar du då ang salt ?
JRekomendation är ca 100-150g/dag när hästen är igång och tränar, om jag minns rätt.
Nej det finns som Sagt inte. Men hur menar du då ang salt ?
Fast "katastrofala resultat" ? Vad avser du då ? Jag har aldrig hört om något fall som skulle bli representativt för att åberopa att saltöverskott på vuxna friska individer öht är ett problem ? Så jag reagerade som sagt på uttrycket att "det kan ju bli katastrofalt"Eftersom så otroligt många inte förstår vad de ger, utan ger för att "kompisen fick så fina resultat" så hade det säkert fallit många i glömska att salt faktiskt kan överdoseras och inte är rakt igenom hälsosamt i mängder.