Oj ... Det var otroligt lång tid och som jag läser tveksamma odds att hästen ändå läker ? Hur funderar du runt det och häst på Box/sjukhage så väldigt länge osv i fråga om djurets välmående och i kombo odds att det läker ? Är det en häst som tex kan användas i avel eller en dyr häst allmänt som gör att du väljer att lägga så lång tid på svår konvalescens med som jag läser dig, ändå tveksam utgång ?
Jag har ju försökt få henne utdömd men vet vill ge henne en chans, villket jag tycker känns sådär när dom inte kan svara på om hon blir 100% återställd. Sen kan jag väl självklart ta bort henne ändå... Men jag älskar min häst över allt annat så jag vill ändå ge henne en chans. Det känns bara så meningslöst när vet säger att tiden får utvisa om hon blir bra. Det rör sig ju som sagt om väldigt lång tid.
Än så länge funkar hon i box, vi har byggt en stor utebox i anslutning till lösdriften. Hon äter som hon ska och pälsen är glansig. Men hon har ju energi upp över öronen och jag är ändå skeptisk till att ha en häst på box så länge... Det är ett sto med hyffsat bra stam men jag har inget avelsintresse och jag tycker väl inte att hon kanske lämpar sig för avel heller. Något pengavärde finns det heller inte i henne. Jag har fött upp henne själv så hon ligger mig väldigt varmt om hjärtat.