Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fölen är födda 9 och 12 maj. Stona avmaskades med Noromectin 10 april. Ska stona avmaskas 5 juni och fölen när de är 8 veckor? Eller ska...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min ena häst har fått konstiga bett/utslag på kroppen... Och vi vet inte vad som kan vara orsaken. Det ser ut som små bitmärken på...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: cross
·
S
Hästvård Vad använder ni för flugmedel och hur tycker ni att de funkar? Man vet ju aldrig om det som står på flaskan/burken verkligen stämmer...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: cross
·
Y
Hästvård Avmaskade mina hästar med Bimectin och ut kom en hel del små maskar...men av vilken sort? De var vita, ca 2 cm långa och tunna som...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Är skötare på en vit häst :smirk: och emellertid är hon ganska så skitig. Även om man står en timme och borstar och fixar och försöker...
Svar
7
· Visningar
985
G
Hästvård Vet inte om tråden hamnade rätt nu, men någon moderator får väl flytta på den om den kommer fel. När får en skimmel melanom som...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Gilraen
·
Hästvård Det finns hästar som trotsar allt var naturlagarna säjer... Jag har i kväll varit och verkat en pigg 27 årig herre som är mycket...
2
Svar
36
· Visningar
2 803
Senast: FjordFia
·
Hästvård Fick en smärre chock i stallet i morse. Calles ink har spruckit :crazy: förrut var det en liten hård knopp bara, nu hade den spruckit...
2
Svar
22
· Visningar
3 436
Senast: lil-sis
·
Hästvård Patsy har sedan tre veckor tillbaka en ganska rejäl galla på höger fram, inte vid kotan utan högre upp, ovanför senfästet. Senan är inte...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: lil-sis
·
Hästvård Sommarhagen är inte riktigt klar ännu och i vårhagen är det torrt. Ena hästen har fått så torra hovar att det börjar synas små sprickor...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: Huntress
·
C
Hästvård Har funderat länge på hur man skulle kunna komma i bukt med alla dessa människor som hov vårdsslarvar... hm.. vad tror ni om idén...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: Mia_R
·
I
Hästvård hej är det nån här som smörjer hovarna på hästen med rapsolja. :bow:
2
Svar
23
· Visningar
11 949
Senast: Isidor
·
Hästvård Åringen är nu på hingst bete. Han har lyckats få ett sår på kotan. Svullen ummar rejält. Haltar inget. Han på Betet har hållit på med...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Colombia_Girl
·
M
Hästvård Är det någon som vet exakt hur länge efter en kastrering som hästen kan ha livsduglia spermier kvar?
Svar
2
· Visningar
762
Senast: marli
·
E
Hästvård Kan man använda det till häst? Ungefär samma sak som Switch Pour On, men till för kor och så är det något billigare. I vårt stall har...
Svar
2
· Visningar
1 488
Senast: Egonson
·
Hästvård Diskutera med hovis idag när han kom för att verka och sko vad han trodde om att låta pållan vara utan skor. Han var väldigt positiv...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: sture
·
Hästvård Ja, det låter äckligt, men bilder på de olika inälvsparasiterna, vet ni var jag hittar det på internet?
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: Gustava
·
S
Hästvård Min häst har varit halt och har då varit lindad. Vilket är bäst: Att ta av lindorna på natten då hon ligger ner och vilar i boxen och...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: solbacka1
·
L
Hästvård Hur får en häst fång? Och vad är det egentligen som händer med hästen? Nån som vet :confused: :confused:
Svar
2
· Visningar
676
Senast: tott
·
Hästvård Jag har alltid varit motståndare till att ge hästar lök (oavsett sort) bara av den enkla anledningen att de aldrig skulle söka upp och...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: goamarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg