Inken har spruckit

Läbbigt! Har aldrig sett en sprucken ink :crazy: En möjlig foderhäst jag tittade på hade en jättebamsing på bogen, det såg lite knasigt ut. Jag skulle ringa veterinären, inte pilla med det själv när det spruckit. Är säkert ingen fara som sagt, men jag skulle vara rädd att det skulle göra ont på hjärtegullet ;)

var en häst i stallet som fick sin ink bortbränd?
Vet att de flesta skärs bort och har inte förstått varför inken skulle BRÄNNAS bort på hästen, har nog aldrig hört talas om att inkar bränns bort förrut heller.. Någon annan som hört talas om det? Varför bränner man?

Min har ink men dåligt immunförsvar tror jag då rakt inte att hon har då hon inte har smittats av någon snuva alls på de två år jag haft henne fastän hagkompisarna varit dåliga.

Men virus är det och äckliga ser de ut :crazy: Snörde av en för ett par veckor sedan som ramlade nästan direkt men nu har hon en på ena käkbenet som inte går att snöra av ännu *ryser*.

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 206
Senast: Sirap
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 906
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 054
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård