De mätte nog din syresättning och gjorde bedömning utifrån det värdet.Ja när jag var på akuten för en vecka sedan övervägde dom inläggning, förberedde med infart för dropp och jag fick syrgasmask och dom tog allt på stort allvar. Och läget har ju inte blivit bättre och då skulle jag tillbaka sa ju akutläkaren.
Läkarna igår var ju dock riktigt dåliga och dom bedömde att jag skulle klara mig själv för att jag trots allt andades fast dom hörde på lungorna att jag hade nedsatt andningsförmåga, så när är man sjuk nog i så fall? Om jag inte får hjälp innan jag inte andas alls är jag ju död så det argumentet är lite konstigt. Jag försökte gång på gång säga att det inte fungerar som det är nu, att mina mediciner inte räcker fullt ut och att jag behöver mer hjälp, men dom fortsatte bara säga att dom inte kan hjälpa mig för man kan inte bota Corona. Jag kanske inte blir frisk men det skulle vara skönt att få hjälp med andningen när det krånglar så dant, man blir ju helt utmattad av att få kämpa för att få luft.
Mina föräldrar tycker utifrån hur jag mår och hur dom hört och sett mig nu att jag borde vara inlagd men det verkar hållas rejält i slantarna och platserna på sjukhuset. Vet inte längre hur jag ska förhålla mig till vården, dom säger kom tillbaka om du inte blir bättre eller om du blir sämre. Jag väntar och väntar och det blir inte bättre så får ta kontakt igen och samma sak upprepas. Vänta några dagar verkar vara vårdens råd just nu. Men jag har väntat väldigt länge nu.
Hur som, du är ju sämre nu så åk in!