Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min käre kuse är en sådan där "gall-häst". Sedan förra sommaren har han haft kotledsgallor (antar jag att de kallas, den vanligaste...
Svar
13
· Visningar
2 473
Senast: sthlm23
·
J
Hästvård Har precis hittat hästen ute i hagen med tjockt framben från knäet till kotan, och halt. Skrittar på bra men med tydlig haltning. Känns...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 740
Senast: goamarie
·
I
Hästvård min häst har fått så mycker gaser i magen senaste dagarna. finns det nåt man kan ge dom så det försvinner :confused:
Svar
12
· Visningar
2 898
Senast: Colleen
·
Hästvård Hur går en kastrering av en hingst till? Hingsten i stallet ska kastreras idag och jag erbjöd mig att vara med och hälpa till med något...
2
Svar
35
· Visningar
2 392
Senast: prince77
·
M
Hästvård Vad är bästa sättet att "härda" hovarna på så att pålle vänjer sig vid att de slits samt att han blir mindre ömfotad? Skorna åkte av 1...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: HannaZ
·
S
Hästvård Det kommer ut en hästmassör till stallet på måndag. Hästen har börjat grina när man sadlar, dock inget när man sitter upp eller rider...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: bengall
·
S
Hästvård Jag undrar lite över vilka tecken man ska se på en häst med magsår eller magkatarr? Jag har hört att "hödoppning" ska vara ett tecken på...
Svar
1
· Visningar
1 552
Senast: Zii
·
J
Hästvård Hej! Undrar bara hur många som har sina hästar ute nu dygnet runt och som har slutat gett dem hö.
2
Svar
24
· Visningar
1 601
Senast: Widerberg
·
C
Hästvård Har precis fått hämta hem shettisstoet med föl från djursjukhuset i Strömsholm. Jag fick köra dit dom i torsdags, när den lille var 10...
Svar
7
· Visningar
1 664
Senast: cilvia
·
R
Hästvård det är jag det. Kan inte bestämma mig hur jag ska göra med betessläppet. Just nu går min pålle i en stor hage mellan kl. 8-18 på...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Rapid
·
Hästvård Har det kommit ut några nya medel, behandlingsmetoder ? Hur är det med ökozon igentligen. ÄR det någon som faktiskt kan bevisa att det...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: blåvinge
·
Hästvård Matte är nu väldigt orolig så snabba svar uppskattas! Mitt föl som endast är 1 dygn har ännu inte bajsat. Jag har läst och kollat i...
Svar
14
· Visningar
6 413
Senast: _moa_
·
Hästvård Fullt av knasiga frågor i mitt huvud i dag. Men ändå: Min häst älskar att galoppera fort och länge. Ännu mer älskar hon att hoppa, blir...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Zaga
·
M
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har en märklig skada? på vänstra låret, lite högre upp mot rumpan liksom. Antog först att det var en sparkskada...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: Raeman
·
Hästvård Knasig fråga, jag vet, men ändå. Jag har nu tagit hem mina två hästar och håller på att vänja dem vid betet. Nu har vi kommit så långt...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: milly
·
T
Hästvård Mitt 16-åriga arabsto har pollenallergi. Jag upptäckte det för första gången i augusti förra året, hon stod och bukandades/flämtandades...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: IngelaH
·
B
Hästvård Hur länge tar det innan hästen är frisk? Hur stor är risken att man måste avliva den? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 183
C
Hästvård Märkte för ca 1v sedan att min häst blev lite väl svettig efter ett lätt dressyrpass i hagen, men tänkte inte så mycket på det då för...
Svar
10
· Visningar
1 085
Hästvård För 3,5 månader sedan bytte jag stall. Anledningen var att i det nya stallet finns stora gräshagar samt paddock. Hästarna är ute mycket...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: sture
·
D
Hästvård Fång ? Finns det några särskilda tecken på det ? klart det finns :smirk: men t.ex som vita fläckar i hoven osv ? . Min lilla gumma har...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka