Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jag har 2 st shettis hingstar på 2 år. Idag när jag tagit ut ena shettisen på en promenad och skulle sätta ihop dom igen så gormade båda...
Svar
3
· Visningar
733
G
Hästvård Min häst svettas (mycket) från "stick-hålet" och uppåt mot mankammen ca 10 cm åt vardera hållet, en stund efter jag givit sprutan...
2
Svar
30
· Visningar
2 567
Senast: Colombia_Girl
·
M
Hästvård I söndags blödde pållan näsblod när jag tog in henne från hagen, helt röd om snoken var hon stackarn. Jag torkade rent och det var inget...
Svar
15
· Visningar
8 894
Senast: MaLu
·
Hästvård Jag har fått reda på att en av mina travare eventuellt har haft hjärtmuskelinflammation som två-åring. Det gör ju att man ställer sig...
Svar
8
· Visningar
4 119
Senast: ghost
·
F
Hästvård Har läst på kartong och bipacksedel fram och baklänges utan att hitta skuggan av en rekommendation. Någon som vet?
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Fifflan
·
H
Hästvård Min häst har svamp i ena örat, vet inte hur länge han har haft det för jag köpte honom för 14 dagar sen. Men hade det i alla fall när...
Svar
15
· Visningar
11 498
Senast: Hästbiten
·
J
Hästvård hej. nu e det så här med mitt 11-åriga c-ponnysto att hon har fått gallor på bakbenen,av gräset. Hon är även riktigt,riktigt fet,har...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: RebeckaKihlberg
·
G
Hästvård Har en fundering angånde min hästs hovar, Hornet är utmärkt inga sprickor eller dylikt MEN om man tänker sig strålen och "bakåt" upp mot...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: gylle
·
Hästvård Vilket är det bästa tycker ni? Vi använder RB 86 på våra pållar och det tycker jag funkar bra! :)
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: furreburre
·
S
Hästvård Jag skulle vilja veta hur det har varit för er som haft hovböld hos era hästar. Hur det sett ut, hur lång tid, hästens reaktioner..allt...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: lill_flesky
·
P
Hästvård Vad är det man ska avmaska mot nu innan betessläpp? Vilket preparat?? Gäller vuxen häst resp. unghästar. Hur är det nu under sommaren...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Någon som vet någon bra bok eller hemsida (gärna svensk men engelsk går också bra) där man kan läsa om hovar och hovvård?
Svar
2
· Visningar
747
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Har för mig att det ska finnas något bra receptfritt medel mot hosta men jag kommer inte ihåg vad det heter. Alla tips på hjälp mot...
Svar
7
· Visningar
1 520
Senast: Miran
·
L
Hästvård Hästar kan också få magsår... http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/halsa/mage.html
Svar
3
· Visningar
759
Senast: seven
·
Hästvård Hur fungerar det om alla i stallet inte följer intervallet. Kan jag följa den för att hålla min häst maskfri hela sommarhalvåret och jag...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Magdalena
·
Hästvård Patsy grymtar och låter nåt fruktansvärt när hon betar. Hon verkar inte särskilt besvärad av det men det låter ju... Jag har i stort...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Ajabaja
·
J
Hästvård jag har ett par fundror om smittryck... om det ens är det det handlar om mest... Vi bor sen tre år på en gård med hagar där det inte...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: joo
·
L
Hästvård Hej. Om en häst har brosk.. påverkar det ridningen? Och har den ont och sånt? Någon som vet? :confused:
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Litur_sötnos
·
S
Hästvård Min häst är opererad i vä bakhas efter en smäll där, då flisor hamnade i rulleden. Detta hände för 6 år sen. Hon är böjd ett antal...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: mandalaki
·
Hästvård Min stackars plupp skadade böjsenan för snart ett år sedan, han ordinerades boxvila alt. vila ute i liten hage (det var sommar). För att...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: goamarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.