Brukar hästen bli svettig där man sprutat in penicillinet?

Jag har också 4 dagar kvar.. gillar det iiinte.. ( jag asså ) hästen är snäll som bara den.. men jag är så rädd för penicilinchocker och sånt.. :crazy:

huuuu.. penicillinchocker är läskiga att se.. en häst på min gamla klubb fick en chock när jag sprutade henne.. träffade inget blodkärl eller liknande, utan hon hade gått på penicillin så passa många dagar..
Hela hästen började skaka, och hoppade runt, stegrade osv... ringde vet. i panik, fick veta att "Du kan inget göra, dör hästen så dör den".. läskigt värre kan jag ju säga..

En foderhäst har man ju skrivit kontrakt på att du ansvarar för hästen under den tiden kontraktet är skrivet på.
vanligast är ju att ägaren betalar vet om det skulel hänsa nåt men det skriver man i kontraktet.
Peter kasnke kan svara på det

Man ska ju alltid vara 2 så de står så still som möjligt. Det går jätte bra i övrigt. :D'

fy vad läskigt..

nej jag är skonad från sånt.. ( och hoppas att jag förblir det )

Usch ja, det är ett jävla prazzel med det dära.

Ändå står min häst som ett tänt ljus när han får syn på utrustningen. Jag tror att han känner av allvaret? Att NU är det på riktigt och bäst att skärpa till sig. Matte är helt koncentrerad.

Jag gillar inte att köra grova nålar i hästen....

Kokopelli

Min dam är faktiskt välldigt snäll också.. men jag vet inte om det har med att hon förstår allvaret med det.. ( hon har inte ett endaste litet alvar i sig :D)

Den där nålen är ju grotesk!! iiiiha.. :p :crazy:

jag gav min häst sprutor i vintras och det var inget som vet. sa nått om... det är förbjudet att förvara nålar om man är privat person om man inte har dem inlåsta...

Jag skulle ta upp detta med svättningarna med min vet. för att vara på den säkra sidan!
Jag LIDER med dej! jag dog nästan varje gång jag högg in nålen i min lilla pålle! Usch och fy jag hoppas att jag inte behöver göra det igen!!

Hon svettas inte längre vad jag har märkt.. men det var de första dagarna.. nu är behandlingen troligtvis över *phew* ( hoppas jag )

Vi får se.. :smirk:

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 701
Senast: Karamello30
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Har ett dilemma med min ena häst. Hon är extremt stickrädd, får fullständig panik och blir farlig både för sig själv och för alla...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 905
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg