Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Det ska finnas en anläggning, i Kungsbacka eller däromkring tror jag, dit hästar kan åka på konvalecens och bla simma. Någon som vet var...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: Whiskey
·
D
Hästvård Vad använder ni för flug/knottmedel på era hästar? Min häst har sedan betessläppet blivit helt sönderbiten, särskilt halsen och magen är...
Svar
10
· Visningar
1 522
Senast: Bri
·
C
Hästvård Jag behöver en!! Min häst råkar ut för diverse saker...vore skönt att ha en bra bok att titta i.
Svar
8
· Visningar
1 868
Senast: josse_horses16
·
J
Hästvård Är det vanligt att man får tillbaka ett träckprov med 0 EPG på spolmask, blodmask och fölmask? Såg att bandmasken inte är med i provet...
Svar
10
· Visningar
2 037
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård ... om kvällarna eller helt, är det någon som fått en snuvig och/eller hostig häst? Vad har ni gjort åt det? Bisolvon vet. säljs inte...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: trassel
·
Hästvård i måndags hade vi en equiterapeut ute i stallet som behnadlade en stallkompis hästar, så jag passade på att be honom kolla på min hästs...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: Pauling
·
J
Hästvård Mitt stackars sto är helt sönderbiten av knott, tror jag det är, slöa blodsugare som inte flytar sig när man kommer nära. Hon har tunn...
Svar
12
· Visningar
2 472
Senast: Moniq
·
S
Hästvård Alltså när den tynger ner på benet så trampar den så mkt att kotan sjunker och det ser ut som den går på kotan nästan. Det ser inte...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: sthlm23
·
D
Hästvård Tänkte köpa det och använda det på två utav shettisstonas manar, dom har kunnat bli irriterade där och så har dom kliat bort lite hår...
Svar
15
· Visningar
3 219
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård En del i stallet släppte sina pållar på bete redan förra helgen men min och 2 st till står kvar inne men dom släpps på lördag.Nu är det...
Svar
17
· Visningar
3 838
Senast: charmant
·
Hästvård örter eller \"medicin\" Har en häst med nån slags hormonrubbning, har kollat livmoder och så men inga cystor eller liknande...
Svar
16
· Visningar
1 440
Senast: Boj
·
V
Hästvård Jag har maskat alla hästarna med det nya medlet Equimax nu innan betessläpp. Det ska ju vara både som dubbel dos Banminth och Ivomec i...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag måste säga det att jag är imponerad!! Nu i måndags och i tisdags så kom cirkus maximum till växjö. Jag bor ju ganska nära den...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: goamarie
·
Hästvård Pållen har ju, som jag har skrivit här på forumet tidigare, gått och skaffat sig en skada på förstärkningsbandet i ena frambenet och...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Iza
·
Hästvård Har en fundering angående att avliva sin häst. Vilka olika sätt finns det? Menar nu inte att den antinget ska bli skjuten eller sprutad...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Ni som fått hästar utdömda men velat ha dem kvar en liten tid extra, t ex ge dem en sista månad, ett sista bete eller liknande. Hur har...
Svar
14
· Visningar
1 462
L
Hästvård Jag har ett problem med min häst, han kliar sig på träd som där finns tjära på och nu ser han för hemsk ut. Jag vet ej hur jag skall få...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: HARMONY
·
Hästvård Vi har tre hästar som går på lösdrift. Hagen är smitad med blodmask bådde lilla och stora parasiten det vet vi för vi tog träckprov på...
Svar
2
· Visningar
840
Hästvård Innan jag 'kommer till saken' måste jag avreagera mig! Påväg hem från MK ligger jag på E4:an i 70 km i h (90-väg men det blåste så hårt...
2
Svar
32
· Visningar
1 929
Senast: calind
·
S
Hästvård Min häst går tillsammans med en annan häst i en hage. De kommer succesivt att gå över till en annan hage, men det blir inget regelrätt...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Sirisiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka