Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har sedan augusti en häst med tuppspatt. När jag köpte honom spattade han ganska mycket och jag har försökt stärka honom under tiden...
Svar
7
· Visningar
1 125
S
Hästvård Vad innehåller de egentligen, och vad gör de för nytta? Jag har aldrig haft en skadad häst så jag vet faktiskt inte.
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: ako
·
A
Hästvård Efter att ha läst en massa inlägg här om hur bra det är med träckprov så har jag i år kostat på mig ett sådant - enskilt på varje häst...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Magdalena
·
Hästvård Har en liten pålla som nu snart varit halt i en månad. Veterinären var ute för några veckor sedan. Har jag tur har hon bara en ordentlig...
Svar
7
· Visningar
4 989
Senast: ghost
·
S
Hästvård Under vilken period går era hästar ute dygnet runt? Vilken ras är din häst? (utegångstiden beror ju till viss del på vilken typ av häst...
Svar
18
· Visningar
1 735
Senast: Sommartjej
·
Hästvård Vad kallas den..En fåra som syns och är ett tecken på att något med magsmältningen kan vara galet..En häst kan ju bli uppdragen i...
2
Svar
27
· Visningar
2 840
Senast: SaraMara
·
Hästvård \"Maskalena\" ;)eller annan maskexpert! Hjälp! Axilur kontra Ivomec Hur är det nu; vad är det för mask som Axilur tar o inte...
Svar
8
· Visningar
2 540
·
M
Hästvård Hej.Har försökt sätta mig in i det här med avmaskningsmedel men tycker att det ändå går runt i skallen på mig :confused: Det finns ju så...
Svar
3
· Visningar
969
·
A
Hästvård Resp Nylanders har ni när ni blandar upp detta medlet? Eller blandar ni inte det? Tacksam för svar nån gång idag. Mvh
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Tviggy1081
·
R
Hästvård Någon som har erfarenhet av skoning av spatt häst? Har en häst med spatt i nedre glidlederna i båda haserna, ohalt och tränas som en...
Svar
16
· Visningar
4 307
Senast: Colombia_Girl
·
J
Hästvård hej,undrar bara vilket medel använder ni på era hästar som blir irriterade av flugar,myggor etc.??? Vilket,pris och hur bra det...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 275
Senast: blondie1989
·
D
Hästvård Vilket medel är bäst att ha på hovarna för att få dom så glansiga och fina som möjligt?
Svar
13
· Visningar
4 820
Senast: Dragonfruit_
·
K
Hästvård Var får jag tag i det? Någon som vet vad priset och storlek på förackningar det finns?
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: KaZa
·
H
Hästvård Vilken sorts silikon används under sulor?
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Pelle_P
·
Hästvård Jag blir lite förvånad av 'svängningarna' i åsikter som förs fram ang när man ska ge upp och se till att få sin häst utslagen. Så nu...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 378
Senast: LaMaya
·
I
Hästvård Min häst har fått nåt hårt som sitter på tanden . funderar på tandsten, eller om det bara är maskmedlet som har fastnat där och torkat
Svar
1
· Visningar
840
Senast: mor_anna
·
S
Hästvård Har en häst som haft diarre ett bra tag nu. Har fått rådet av kliniken på Flyinge att använda Protexin i ca 5 dagar. Om det inte funkar...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: snofflan
·
L
Hästvård Mitt sto har en ink, skulle jag tro, på ett ganska olämpligt ställe, nämligen på ena skinkan. jag har funderat på om den inte stör henne...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: lill_flesky
·
Z
Hästvård Min ena häst blev dålig för ett tag sedan med feber och va hängig i samband med pälsfällningen. Veterinären va ute och gav vitamin...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: majola
·
B
Hästvård Hej igår fick jag hem min häst igen efter sin operation av struppipning.Det hade gått bra.. vad dom inte berättade för mig var att det...
Svar
7
· Visningar
1 776
Senast: biven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka