Fåra/rand som hästar kan få i bakre bukregionen?

men om hästens mage åker "upp o ner"?
den kanske kan göra det ändå ibland, nu när det är så varm oxo? :crazy:

Nja, jag svarade nog mer på orignialfrågan än din fundering. Om magen följer med tydligt vid andningen borde du nog ringa vet för då tycker åtminstone jag det låter som kvickdrag - inte bra. Kan bli kroniskt om man har otur. Vissa hästar är pollenallergiker har jag förstått - kolla med vet så får du medicin och rätt hjälp. Är det grässjuka ska vet också titta på hästan, kan också bli kronisk.

fåran uppkommer då hästar med andningssvårigheter (som vid COPD) måste pressa ut luften ur lungorna. onormalt mycket bukmuskulatur utvecklas och randen man ser är gränsen mellan dessa.

Den fåran din häst är den jag menar som uppkommer vid ansträngning.

Snygg han är förresten :)

*phew* Jag blir så nervös när jag hör sådant... Fattas liksom bara kvickdrag osv också (som jag inte ens märkt av)! :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 850
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar