flugspray!

Re: flugspray! titta hit hanna_shetland

Den översta är en broms enligt mig.. har fått ordentlig nackspärr av de /&%%¤¤#% djuren, vände mig om och skulle schasa bort en från hästens rumpa när den bet, och hästen sparkade bakut.. kunde inte röra huvudet utan att skrika i 3 dagar!! :mad:

Den andra grå kallar vi blinning här nere. Inte riktigt lika hemska som bromsarna men så är de ju många FLER så det väger ju upp det hela *sucka*

Hjorthornsolja är suveränt, luktar däremot helvetiskt och finns tyvärr endast att hitta utanför Sverige (ex. Åland, Danmark).

Aloe Vera vetarinary spray.
Håller flygfän och fästingar på avstånd. Kanon bra
Pris 228 :- (väl värt) :bump:

hej!
jag har hittils haft ett enda medel som fungerade utan anmärkning och som faktiskt luktade gott (svagt citron)! naturligtvis är flaskan slut och etiketten hann bli blekt bortom igenkänning innan det var dags att köpa nytt :(

RB86 luktar pyton och min häst skyggar bara jag kommer med flaskan. Tycker inte att den hjälpte särskilt heller om jag ska vara ärlig.

Skillingarydssalvan lindrade förra sommaren och ska få en chans till i sommar då jag ska börja smörja lite tidigare...

jag är nyfiken på switch, är det någon som har testat? bra/dåligt?

tack för alla recept på hemmakurer!

Min älskling har blivit helt sönderbiten av mygg och flugor bara över denna helg. Vet inte vad jag ska hitta på för att hon ska få det lite bättre.
Jag har använt renons (vet inte om de funkar faxis) och skillingaryd salva som är toppen.
Men hon behöver något som hjälper henne mer.
Tyvärr blir det väl flugtäcke.
Lånar din tråd och hör om det är någon som vet vad jag kan göra för min stackars sönderbitna häst.

Hej
RB86 kasst. switch inte heller sådär jättebra. Chevalet bra mor mygg, knott, Har inte hittat nåt sådär jättebra medel mot de vidriga bromsarna som är riktigt grymma i år bäst hittils är horsewise sommarspray. Har skickat efter nåt nytt som jag fastnade för läs om att på www.näcken.nu. Det lät helt ok. Väntar spänt på att få hem att och prova att innan araben blir helt sönder biten. Yrbin

Ättika blandat med vatten! Har för mig fungerat mycket bättre än "riktig" flugspray!

Jag använder RB 86 funkar kanooon på min polle.. Använde även Switch men lite otäckt att använda på totton.. fyra ess salvan är oxå kanoon men kan få hästen att tappa päls.. renons är som att ha vatten på totton.. inge bra alls.
priserna ligger väl runt 210:- för en dunk RB och 360:- för switch nått sånt.. :confused:

Colombia Girl :bump:

hur mycket av varje använder du? Hur stor del ättika, vatten samt hur mycket vitlök?

Hur använder du detta sen? Sprayar på hästen över hela kroppen? Hur ofta får du göra det, dvs hur långe sitter effekten i?

Liknande trådar

Hästvård Hej ! Har köpt hem beckolja, djungelolja till att blanda medel mot flugor. Nu hittar jag inte receptet med hur mycket som är lagom, har...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Empalie
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 026
Senast: Freazer
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka