Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min vet rekomenderade att gammelgubben ska få glukosamin mot lederna. Vad jag inte visste då är att det finns en hel djungel av olika...
Svar
6
· Visningar
1 325
Senast: Zolimita
·
Hästvård Skulle rida igår, men märkte att hästen har fått en märklig svullnad mellan frambenen. Den är vätskefylld men ändå ganska fast, stor som...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: hejzan
·
V
Hästvård jag måste få fråga.. jag har lånat hem en häst var sadel inte är riktigt bra.. dock har jag bara ridit med den 3 ggr å minst 5 dar...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: goamarie
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av hästar som haft problem med det? Pållan ska in på röntgen och vi vet inte hur illa det är, om det kan vara...
Svar
12
· Visningar
10 065
Senast: Mia_R
·
T
Hästvård Jag skrev for man vecka sedan och fick massvis med bra tips och ideer och nu har jag flera fragor!!! :) Bor sen manga ar tillbaka pa...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Dragonfruit_
·
A
Hästvård Har inte haft en snuvig, hostig häst på 10 år men nu precis innan andra stoet ska föla så blir min unghäst det.. :( Hur behandlar man...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: pepperoni
·
Hästvård I sommar ska mitt travarsto gå på bete med två kompisar. De kommer gå ute dygnet runt i två månader om det funkar bra. Funderar på att...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: lenizen
·
S
Hästvård Har haft "tur" med mina hästar och knappt använt jodopax. Men nu behövdes den och då såg jag att den gick ut redan 2002. Så nu undrar...
Svar
6
· Visningar
1 615
A
Hästvård Våran ponny har för andra året i rad fått massor av "hudveck" på halsen och är torr i huden. Förra sommaren kliade hon sig rejält...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Boj
·
J
Hästvård Halloj, Jag har snackat med en kille som vi ska boka hösilage hos för nästa år(eller säsong) och han har ett hösilage med örter i. När...
Svar
1
· Visningar
688
L
Hästvård Upptäckte igår, av en ren händelese, att pållan hade en slags konstig "tand" i munnen som inte har varit där förut. Den satt nån cm från...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: lill_flesky
·
Hästvård japp, då var det dags - mardrömmen, igen. En liten undran bara...förstår att det är Mycket individuellt...men lite ungefärligt kanske...
Svar
12
· Visningar
1 731
Senast: Magdalena
·
Hästvård Fick fakturan från distriktsvet igår och blev milt sagt lite chockad då jag såg att 5 dagars kuren med finadyne hade gått på ca 600:-...
Svar
6
· Visningar
2 863
Senast: ylvalill
·
T
Hästvård Har nu haft min "nya" häst i ungefär 4-5 månader och han har hela tiden hafft ett utslag ungefär 2/3 delar så stort som en femtioöring...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Tomaten
·
Hästvård Fick precis tillbaka svaren på träckprovet som jag skickade in i förrgår och det visade 0 på allt... Så behöver jag inte avmaska...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: tgd
·
C
Hästvård Min häst har nog fått en släng av (gas)kolik idag. Hon har varit dålig på att äta men det låter i magen och hon har bajsat på em. Tog...
Svar
13
· Visningar
1 096
Senast: snofflan
·
Hästvård Var på mantorp idag och fick reda på att våran älskling hade svår spatt i både bakbennen, så det blir avlivning om några veckor. :cry...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: LaMaya
·
B
Hästvård Jag vet att det finns ett par trådar om detta redan men jag har inte fått nått riktigt svar på min fråga (eller också har jag bara läst...
Svar
12
· Visningar
1 044
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Jag är lite orolig för min häst, jag tycker hon har varit så hängig på sistone. Hon är visserligen jättefin att rida, känns pigg och...
Svar
4
· Visningar
764
M
Hästvård Våran lilla shettis på 15 år har fått en knöl i juvret och flera stycken strax bakom. Har varit i kontakt med vet. som misstänker att...
Svar
3
· Visningar
1 406
Senast: yrbin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka