Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård hej. såklart att det är olika från fall till fall, och jag ska höra efter med vet. MEN är det någon här som har någon erfarenhet av...
Svar
14
· Visningar
3 680
Senast: Clintan
·
I
Hästvård min kompis ponnie har nestan alltid lite galliga bakben, jag undrar varför blir dom galliga? det brukar gå bort efter hon har ridit ett...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: Raeman
·
M
Hästvård Imorgon är det dags för tandraspning. Hästen är väldigt rädd för sådant. Så jag har funderat på om veterinären kan ge en lugnande...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Jag vet en islandshäst som knappt har hull eller muskler, men ändå så har hon en hjärtformad bakdel. Samtidigt som en varmblodshäst som...
Svar
7
· Visningar
2 816
Senast: hanoirocks
·
S
Hästvård har funderat ett tag på att stubba manen på min ponny, men jag är lite osäker... hur gör man? :o :confused:
Svar
6
· Visningar
936
Senast: goamarie
·
P
Hästvård Vet ej om detta ligger på rätt forum men jag testar. har ett ponnysto hemma som är från england. Har haft henne sen feb och nu så har...
Svar
12
· Visningar
941
·
Hästvård Hmmm, min häst har fått som kala fläckar i ansiktet. Tydligen så skulle de bero på att han blev svettig i ansiktet och det bildas något...
Svar
17
· Visningar
1 979
·
A
Hästvård \"Venogram (?)\" Jag har fått tips att genomföra en ”venogram”, jag vet vad det är men vad heter det på svenska? Vilka kliniker har...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: armada
·
M
Hästvård Pga. problem med ekonomin är det väldigt tight med tre hästar. Vill inte sälja, utan ser det som en sista utväg om den ens existerar...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Bör man ryka hästen som vanligt, och skölja av den när man använder swift? Eller ska man bara ta lite där sadeln ligger? Jag vill ju...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: palle
·
J
Hästvård Min häst ska få bli barfota och jag undrar om någon har hört någonting negativt om strasser metoden? När man verkar hoven enligt vid...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Tez1
·
Z
Hästvård Om man har röntgat sin häst för dyra pengar och vill ha kopior plåtarna så tycker jag att man borde få det för en billig peng (porto och...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: hjalle
·
S
Hästvård Min Lilla Shettisdam på tre år har blivit otroligt svullen precis bakom käken, har ingen aning vad det exakt heter men mellan käken...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: inapina
·
Hästvård Någon med erfarenhet av detta? Vi hade ut en sadelutprovare idag då våra sadlar sitter otroligt dåligt - jag har ridit barbacka en tid...
Svar
0
· Visningar
1 926
Senast: Yrja
·
M
Hästvård \"halt\" häst min häst hade busat runt en jävla massa i hagen i förr går. han hade trampat av sig en sko, bara skon, inge hov eller...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: MissNegativ
·
T
Hästvård Vad beror det på om en liten del av korset är insjunket, dvs. hästens rumpa är rund men insjunken precis vid korset.
Svar
3
· Visningar
1 766
Senast: jeslin
·
M
Hästvård \"Prickar\" i örat... Mitt tinkersto har fyra gula prickar, nästan som små skorpor, i ett öra. Vad kan det vara? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 891
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Någon som ger e-vitamin till äldre hästar? Märkte ni någon skillnad? Det sägs ju att det är bra för muskler och leder.
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: sanwan
·
Hästvård Är det någon som har några erfarenheter av dessa häst djojor. Min medryttarhäst är för tillfället barfota, och vi funderar på att låta...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Kickis
·
N
Hästvård Min skötiis tål, antagligen, inte äpplen, eftersom det börjar rinna ur baken på stakkarn så fort han får ett :S Är det någon mer som...
Svar
4
· Visningar
1 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar