Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Som vanligt så kommer jag inte ihåg vilket avmaskningsmedel man brukar använda nu innan betessläp. Är det Badminth likande preparat...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag tänkte blanda till ett eget flugmedel (flugorna börjar bli irriterande nu), men var kan man få tag på äppelcidervinäger i större...
Svar
8
· Visningar
2 943
Senast: Nellis
·
Hästvård Min ena häst ska opereras om två veckor då dom ska plocka ut en lös benbit i höger bak kota. Jag undrar lite om konvalescensen efter...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: Fiorano
·
A
Hästvård Hur får man bort det gula i svansen? Går inte bort med schampoo. Mvh Alizon
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Frågetecken
·
J
Hästvård när jag hade fodrat hästarna imorse kolla jag över mina två pållar,som vanligt,min ena ett sto hade fått rejäla gallor på båda...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: SaraMara
·
C
Hästvård Det finns många dyra schampon, men visst kan man använd såpvatten har jag hört? Eller nåt annat billigare alternativ än de schampon som...
2
Svar
30
· Visningar
2 729
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Vad är det för örter man INTE ska ge till dräktigt sto. Har haft det uppskrivet här hemma, men hittar inte lappen sedan vi flyttat...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Våra hästar går i en hage som inte är alltför grön, även om det växer i den. Idag fick de gå en halvtimme i en hage med mycket gräs i...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: eldione
·
M
Hästvård Åkte till klinik med min treåring i början av mars p g a en hälta i höger bak. Det var egentligen bara en markering, men jag ville kolla...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: molla
·
Hästvård Den här tråden har säkert skapats förut men jag orkar inte leta rätt på den. men till sak. Vi ska nu på torsdag in med vårat sto till...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: LaMaya
·
Hästvård Var är det man kan beställa den? Tror den heter avmaskningsskolan :confused:
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ni som har spatthästar, hur uttrycker det sig? Har läst lite i trådarna här, och flera saker som näms om spatt stämmer in på min...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Madde71
·
S
Hästvård Tänkte höra med er om någon har något bra tips på hur man får pälsen att växa på en 28 år gammal dam. Hon får B-vitamin, mineraler...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Centaur
·
K
Hästvård Min pålle han kliar sig på svansroten och lite vid manen, men som sagt mest vid svansroten. Detta gjorde han även förra året vid samma...
Svar
8
· Visningar
827
Senast: Krabban
·
R
Hästvård Hjälp! Vår nykastrerade kille har fått en rejäl fästing i skapet, den sitter så illa att jag inte kommer åt den, dessutom blir hästen...
2
Svar
21
· Visningar
5 219
Senast: Calazirya
·
M
Hästvård Min ponny har torra hovar. Nån som har tips på hur man får de lite fuktigare? Jag brukar vattna de med slang eller ta på vatten med en...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Huntress
·
J
Hästvård Ni som ger era hästar apelsiner, får dom alltihop med skal och allt? Eller står ni och skalar apelsinerna först?
Svar
4
· Visningar
762
Senast: skjootan
·
S
Hästvård Nån som hört att det skulle göra till eller från för fånghästar om det är kallt eller varmt ute?
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Spirelli
·
S
Hästvård Igår när vi var ut i skogen och red så fastnade kollegans häst med bakbenet i någon slags mossa där det antagligen fanns vassa stenar...
2
Svar
21
· Visningar
3 439
Senast: goamarie
·
Hästvård tänk er någon som går med för stora träskor. man sätter i tån nästan övertydligt först och skjuter sedan fram foten mot marken (för att...
Svar
12
· Visningar
1 483
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka