vad använder ni för medel när ni ska duscha hästen?

Jag använder till tävling och utställning Glansschampo, och till skimmeln har jag ett skimmelschampo som heter Quick Silver, det är dyrt men absolut värt det. :) Till vardags använder jag oftast linimentschampo. Jag funderar på om jag ska köpa galltvål, det ska vara bra till allt möjligt. OCh det ska vara bra att tvätta hästar, skimmlar också. :)

Diskmedel?????
Vet du hur uttorkande det är? Jag vet av egen erfarenhet efter att ha "fått hjälp" att få en HEL tub brylcreme i håret. :mad: :crazy:
Efter fyra schampoo-tvättar blev det paniksamtal till frisören som ipsade om diskmedel. Håret blev totalt uttorkat. :( Diskmedel löser ju fett.

Bara en tanke alltså...

Själv använder jag vatten, och så Lactacyd i karlederna för att få bort saltet/fingruset från banan.

/// ghost

Tvättar ena hunden med galltvål. Super!
Det vita blir jättevitt. Tror säkert det funkar bra till skimmlar också.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
879
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar