Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Var på dressyrtävling i helgen, gick inge bra, pållen vägrade galoppera, gå på tygeln, lyssna osv. blev argare och argare, kände att det...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: goamarie
·
Hästvård Kan man använda flugmedel för kor på häst? Medlet heter Bayofly och är klass 2. Eftersom jag kan ta det hemifrån hade det sparat lite...
Svar
6
· Visningar
2 615
Senast: goamarie
·
B
Hästvård Jag ska försöka beskriva vad jag har för problem med min häst för att höra om någon annan har varit ute för samma sak eller om det är...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: bullis1
·
P
Hästvård \"kula\" på senan Min lille pojke har fått en konstig kula på senan på ena frambenet. Någon som kände på den tyckte att det verkade...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: plastis
·
Hästvård Vet ni någonting om det? Vi har nu varit på klinik och lilltjejen har fått cortison och tuppkam. Vid återbesök om 14 dagar räknade...
Svar
19
· Visningar
2 911
Senast: bullis1
·
S
Hästvård Läst att Switch bara ska användas på betesgående hästar, får man inte rida med medlet på? Finns det andra effektiva medel mot...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: peachezz
·
Z
Hästvård Alla sadlar glider över år höger och jag tycker att vänster bogblan kanske är något mer musklat än höger, annars kan jag inte se/märka...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Stallkatten
·
S
Hästvård innan sommaren.. vad är det man vaccinerar mot?
Svar
4
· Visningar
620
N
Hästvård När jag gick ut till stallet igår så tyckte jag att ena hästen stod konstigt. Han stod liksom som en gunghäst, bakbenen långt bakom sig...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: ch791022
·
P
Hästvård Åh...jag är så less på allting... Min häst har gått ihop med en annan häst nu ett tag...vilket inte funkade något vidare,de höll på att...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: hjalle
·
E
Hästvård Är det någon som har något tips hur man blir av med myggor i stallet? Jag börjar bli galen över att se ut som en prickig korv, hästarna...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: EdisonM99
·
B
Hästvård Jag undrar hur vanligt det är med allergi på hästar och har ni några erfarenheter av att era hästar och andras hästar har reagerat på...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Bee
·
Hästvård Vill gärna dela med mig av mina erfarenheter. Har tidigare avmaskat alla hästar 2 ggr per år. Före och efter betet. Alldeles för sällan...
Svar
10
· Visningar
1 444
Senast: Francess
·
E
Hästvård hej Jag har 2 st shettis hingstar födda 2002, hur länge kan dom gå i samma hage? Just nu går dom i samma box och hage! När ska jag...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Elwis_86
·
P
Hästvård Min shettis hade 0 EPG, men de andra hade blodmask 800 EPG och dem tänkte jag avmaska med nåt lämpligt, Ivomec kanske. Men ponnyn då...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: pialotta
·
H
Hästvård Måste ha ett billigt recept tills i sommar. Och som FUNKAR och som är lätt att göra! :idea: Ge mig tips!
Svar
3
· Visningar
2 153
Senast: bigganl
·
C
Hästvård Jag har letat häst i nästan ett år men inte hittat nån jag velat ha. Nu har jag gjort de men den har nåt som heter måttlig...
2
Svar
20
· Visningar
6 750
Senast: bigganl
·
Z
Hästvård Nu i slutet av maj kommer min nyinköpta unghäst hem till mig. Den kommer att släppas på betet direkt när den kommer tillsammans med min...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Magdalena
·
Hästvård Nu skulle jag som är helt grön innom området vilja få lite saker och ting uppklarade. Jag blev rent ut sagt chockad när jag läste en...
Svar
13
· Visningar
1 517
Senast: Fleyta
·
Hästvård Och vilka komplikationer kan det bli? Har just nu en häst som varit snuvig i ena näsborren ett tag. Vet var ut i fredags och sa att...
Svar
8
· Visningar
8 396
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka