Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nån som har erfarenhet av hästar med skador på djupa böjsenans försträkningsband? Prognos, konvalecens osv? All information emottages...
Svar
16
· Visningar
20 438
Senast: ylvalill
·
Hästvård Tiden har nu kommit för min gammelpålle att få åka till Trappaland. Men först ska han få en riktigt bra sommar förhoppningsvis utan...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: CosmicQueen
·
I
Hästvård Någon som vet vilken dosering det är på torkade nypon?
Svar
3
· Visningar
966
Senast: CosmicQueen
·
N
Hästvård Kan jag massera gallor på benen med linement???? tycker att hon blivit bättre av det,och hon verkar gilla det otroligt mycket. men det...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: Natascha
·
Hästvård Har någon börjat att tvätta hästen, eller har ni gjort det hela tiden? Idag funderade jag på att tvätta henne men tiden hann inte till...
Svar
18
· Visningar
1 999
Senast: Centaur
·
J
Hästvård Någon som kan tipsa om ett bra medel mot fästingar? Någon som vet hur effektivt Switch är mot fästingar? Vi har så rackarns mycket där...
2
Svar
22
· Visningar
1 785
Senast: Moniq
·
S
Hästvård Jag har tyvärr ingen sommarhage till mina två hästar i år utan jag har delat av vinterhagen och så får de växelbeta där även i sommar...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Magdalena
·
G
Hästvård Har nu fått hem min nya häst och har en liten fundering kring hans kastanjer, eller den ena av dem bak rättare sagt...Det ser ut som o´m...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: prince77
·
K
Hästvård Mina hästar går fortfarande i sin vinterhage. Jag har tänkt att släppa över dem i sommarhagen 1-2 timmar/dag de närmaste veckorna, men...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: arabia
·
Hästvård Har nu i flera veckors tid bokat tid för att kastrera min ena pålle men hela tiden så krånglar veterinären och hon som äger stallet med...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: prince77
·
Hästvård När jag skulle leda ut min 19-åring såg jag en tendens till patellupphakning. Är det något man ska tänka på förutom att man ska ge...
Svar
12
· Visningar
1 318
Senast: hjalle
·
S
Hästvård Ni som ger era hästar vitlök; hur mycket ger ni dem per dag? Jag tänkte ge min häst vitlök, bara för att det är bra för henne, sen ska...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Lindaslycka
·
M
Hästvård Ja nu är det snart sommar och det är hög tid att börja massera och olja och vattna och allt vad man nu gör för att få hästens hovar att...
2
Svar
28
· Visningar
2 119
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård var på ATG:kliniken med pålla igår. lågt hb-värde (heter det så?) och slem i luftstrupen. provsvaret på slemmet skulle komma på...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: Natascha
·
D
Hästvård Den enda butiken i närheten som sålde det schampot har ju slagit igen. Och sist jag köpte det var ju på en tävling några mil härifrån...
Svar
9
· Visningar
1 812
Senast: Cesam
·
Hästvård Vill veta mer om det.Ni som har hästar med pålagringar på framknäna; hur rids de,har de lindrigare eller mer,finns det nåt man kan göra...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: mirage
·
Hästvård Finns det sånt som hjälper mot stelheten? Vår gubbe kan vara lite stel i framknäna och öht i lederna kring frambenen. Inte något som...
2
Svar
25
· Visningar
2 983
Senast: angelaL
·
I
Hästvård Ska maska min häst i morgon med banminth. Ska man maska med dubbeldos eller vad brukar ni göra ?
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Finns det någon här som har en allergisk häst? Jag funderar mest på matallergi. Pållen visade symptom för 2 år sedan då jag ökade...
Svar
6
· Visningar
3 192
Senast: Balderum
·
L
Hästvård Har ni tagit ut era hästar än? Om inte, när har ni tänkt att göra det, hur länge vande ni dom med gräs innan dom fick gå ut på bete?
2
Svar
25
· Visningar
1 696
Senast: Lola_97
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar