Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett litet russ som inackordering, matten bryr sig inte om honom så han är "överlämnad" i min vård kan man säga. Nu har han börjat...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Shettisar
·
K
Hästvård Vad kontrollerar egentligen en veterinär vid besiktningen av en åring? Man gör ju inte böjprov t.ex. :confused:
Svar
5
· Visningar
858
Senast: snofflan
·
Hästvård Skrev ett inlägg förra veckan om min pålle som busat lite för mkt i hagen och i samband med det trampat av sig en sko. Dagen efter var...
2
Svar
27
· Visningar
2 158
Senast: ylvalill
·
C
Hästvård Inte många som svarat på mina tidigare inlägg om hasledsgalla. Det verkar som att det inte är så många som vet nåt om det. VArför det...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: md5krist
·
Hästvård ...ni som vågar... Hur mycket (länge)/dag och hurudant gräs får era fånghästar äta ? Hur fortsätter ni med invänjningen ?
2
Svar
38
· Visningar
6 572
Senast: tott
·
M
Hästvård benen \"knäpper\" när min häst går omkring i boxen t.ex så kan man höra att det liksom "knäpper" eller vad man ska kalla det. Har hört...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: music
·
K
Hästvård Har hört många säga att om man har hästar i riskzonen för fång, så ska man inte släppa dem på bete förrän efter midsommar. Är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: josse_horses16
·
I
Hästvård hej jag har en häst som snurrar väldigt mycket med ena bakbenet när den går på mjukt underlag. han är lite lägre på utsidan av hoven ...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: ameo
·
Hästvård http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/stormymolly/detail?.dir=/Maestro&.dnm=f8cb.jpg Hoppas länken fungerar.. På kortet så ser man om man...
Svar
10
· Visningar
2 143
Senast: sissu
·
Hästvård Min granne har en ettårig arab som man ser revbenen på på långt håll... hon säger att han får mat och blir avmaskad osv...men jag ska...
Svar
10
· Visningar
2 281
Senast: peachezz
·
T
Hästvård Min helosan tog slut ig år o jag tänkte på om jag kunde änvända klöver vaselin o smörja pållens sårskorpor med?? någon erfarenhet? har...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: juli
·
L
Hästvård Andväder ni ngt flugmedel på era hästar? Om, vilket? O varför? Hur ofta får man spruta på erat medel? Vi hade tänkt använda switch...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: pinky
·
Hästvård Nu vet jag varken ut eller in. Skulle som vanligt ta ut hästarna imorse men när jag fått grimman halvvägs på Kele fick hon panik och...
2
Svar
30
· Visningar
3 207
Senast: Puffis
·
C
Hästvård Med risk för att bli tjatig...är det ingen som vet om det är nån skillnad eller är det samma sak? Är det nån som känner till nån häst...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Sweet
·
Hästvård Nån som har gjort detta? Vad kostar en sån ungefär? Min häst har antagligen en hormonrubbning men veterinären som gjorde akupunkturen på...
Svar
6
· Visningar
2 258
Senast: linzan
·
L
Hästvård Jag vet att det varierar från häst till häst men ungefär mellan vilka grader brukar hästens "friska" temperaturdet ligga? När har...
Svar
9
· Visningar
1 676
Senast: solros
·
Z
Hästvård Är det någon här som har hört talas om equimins hästvårdsprodukter? Har någon erfarenheter och/eller har köpt något från dom? :cool...
Svar
1
· Visningar
1 223
C
Hästvård Sitter här och är ledsen, var tvungen att ta bort min 31-åriga fjordvalack i början av veckan. Har haft honom i 22 år så det känns så...
Svar
13
· Visningar
1 831
Senast: Niklasson
·
Hästvård Lite idiotfrågor från mig. Undrar vad som skiljer en klinikbesiktning från en "vanlig". Prisskillnad? Ingår röntgen eller inte? Är det...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: alpha
·
K
Hästvård Högra ögat på min häst är svullet och rinner. Något tips på vad jag kan göra? Kanske tvätta med något? :confused:
Svar
2
· Visningar
795
Senast: hjalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka