Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård suck. ja ngn gång ska väl kanske va den första då. hästen som aldrig vart halt och dylikt fick besök av hovslagaren i tisdags (förra...
Svar
4
· Visningar
5 561
Senast: __Stilett__
·
Hästvård Värmen är här igen. Idag kändes det som en sommardag här i Skåne. Underbart... eller? Nu börjar helvetet igen. Det är fantastiskt hur...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Dito
·
R
Hästvård Är nyfiken på ur en strålbenshälta visar sig?? Hur beter sig hästen då å vad är orsaken??
Svar
4
· Visningar
1 513
Senast: Zaga
·
Hästvård Vi har ett 13 åringt sto som förra sommaren fick en fölunge. Efter att hon fått föl så har hon fått ryckningar i sitt ena bakben, det...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: joie_de_vivre
·
E
Hästvård Hur vanligt är det, eller finns det över huvud taget? Tacksam för info eller tips om annan tråd med samma innehåll! Misstänker att...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Dragonfruit_
·
B
Hästvård Hej, en travare som haft skor alltid( på travbanan) och nu ska bli ridhäst, vadv tror ni om att ta av bakskorna? dela gärna med er av...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: lakrits
·
S
Hästvård Kanske en dum fråga, men jag undrar om nån vet om brunstiga ston lätt blir lösa i magen? Om det är någon som vet så får ni gärna svara. :)
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: snofflan
·
Hästvård För två och en halv vecka sedan när jag skulle sätta nya skor på min häst brast det för mig... Jag insåg att jag inte längre kunde stå...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: timotej
·
M
Hästvård Vad ska man ha för foder till en häst som tappar tänder? Till saken hör också att hon har mellanrum mellan tänderna så att massa foder...
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: martina
·
Hästvård Vi bytte över från hö till ensilage (riktigt blött sådant) och min häst har blivit riktigt riktigt lös i magen, antagligen för att det...
Svar
11
· Visningar
2 553
Senast: Iddefixen
·
Hästvård Nu måste jag ha hjälp och råd. Novan har som jag skrivit om tidigare fått problem med hosta. Hon har blivit kollad på klinik med...
Svar
19
· Visningar
3 068
Senast: Little_Chance
·
C
Hästvård Vilket medel ska man använda nu innan de släpps?
2
Svar
28
· Visningar
2 162
Senast: Mynta2
·
C
Hästvård Min hovslagare var hos mig igår. Han berättade att han varit på kurs nu i helgen. Där berättade dom att den ras som har mest fång är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 409
Senast: Elric
·
Hästvård Står på engelska så om någon ville hjälpa mej översätta lite, vet inte vad alla orden betyder (är inte speciellet förtjust i engelska)...
Svar
3
· Visningar
1 012
P
Hästvård Vill höra lite om ni har fått några reaktinoer på era hästar när ni har avmaskat dem vid dräktighet, så som svullnader på hals,skinkor...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Mynta2
·
G
Hästvård har ett jätte bra insektspray men dte håller inte fullt skydd. Finns dte nåt man kan ge hästen i maten? vad är bäst äppelcidervinäger...
Svar
3
· Visningar
1 397
Senast: Hästbiten
·
W
Hästvård Min häst har fått ett bitsår i underläppen, förmodligen av haggrannen, eller av sig själv(?). Det är ca 1,5 cm långt, kanske 1-2 mm...
Svar
2
· Visningar
1 405
Senast: Weine
·
Hästvård Jag funderar om min häst kan ha problem med höger bakknä. Hon har väldigt mkt spänningar i högerbak (höftböjarm mm). Hon rör sig ngt...
Svar
2
· Visningar
1 871
Senast: anhe
·
S
Hästvård En något förvirrad fundering som vanligt, men... En häst som skos med höga trakter, riskerar den att slitas mer på något ställe eller...
Svar
9
· Visningar
6 216
Senast: HannaZ
·
T
Hästvård Träckprovet visade följande: 0 EPG Bandmask 0 EPG Spolmask mindre än 30 EPG Stor/Liten Blodmask Med andra ord betyder det att våra...
Svar
6
· Visningar
695
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka