Avmaskning

Ja jag menar vartannat år. kanske formulerade mig lite luddigt där.. :smirk:

Det finns ETT preparat som har ett intervall på 12 veckor, Cydectin.

Jag har haft min häst i snart 10 år så jag tror att jag passerat de där 1 eller 2 åren...

Varför skulle man inte följa medlets intervaller??

Det kan man ju undra men det finns faktiskt dom som haft häst långt mycket längre än 10 år som ändå inte avmaskar med medlets intervaller. Vet inte varför... :)

Blev bara lite irriterad först (har lugnat mig nu efter maten :D) men ibland kan jag känna att en del på forumet letar fel i andras inlägg...å det irriterar mig. Var inte meningen att vara "bitchig" (tyckte själv att det var lite så nu när jag läste mitt eget inlägg i efterhand!) men jag vet också att alla inte sköter vare sig avmaskning eller annat....

Det är ingen fara. :) Jag vet att det finns massor av tråkiga människor som bara vill ha i gång något. Jag hör i alla fall inte till dom. :cool: Man vill ju bara hjälpa till om man kan.... Även om jag haft häst i många härrans år så lär jag mig hela tiden nya saker här på buke och det tycker jag är skitkul. :D Man hoppas ju att andra tycker likadant...

Ja ibland undrar man nästan (och drar sig för att skriva vissa inlägg) varför man blir så påhoppad? Men å andra sidan, vi hästmänniskor ÄR ju faktiskt ett släkte för sig... :love:

Påhoppad ? Kan inte läsa du blivit påhoppad...bara fått en massa svar och frågor :confused:...Hästmänniskor må vara ett släkte för sig, men det finns ju viss forskning som talar sitt eget språk, och jag har märkt att hästmänniskor oftast har svårt att uppdatera sig eller acceptera nya råd och rön...för oftast finns argumenta att: * så har vi alltid gjort* och detta var INTE riktat mot dig personligen utan bara ett yttrande på sk hästmänniskor och eget släkte.

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Hej, jag vet att frågan ställts innan men.. någon som vet något medel som fungerar mot älgflugor/älgloppor? Vi har kor som grannar och...
2
Svar
25
· Visningar
1 714
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka