Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Hur beter sig en häst som e stel i bogarna?? Min häst får av å till svårt att gå iskritt på jättesmå volter, han liksom välter in mot...
Svar
8
· Visningar
1 772
Senast: reykurboy
·
Hästvård Nu är det dags att skicka träckprov innan årets avmaskning var det tänkt. Men vart skickar man det och hur?? :confused: Stallet är...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: farin
·
Hästvård Hur farligt är gaskolik? Kan gaserna ställa till med skador i tarmen? Hur länga kan ett anfall vara?
Svar
9
· Visningar
2 074
Senast: snofflan
·
Hästvård Jag har har köpt en häst i dec 03 och märkte nu när hon lossar hår att hon har fruktansvärt med mjäll... Har pratat med vet. och skall...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: lovehorses
·
4
Hästvård A gud vad nervös jag é!!! vi var och tittade på ett halvblods sto i söndes hur go som hellst och aldrig varit skadad men det jag e...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: bountysmatte
·
Hästvård I förmiddags när jag fodrade hästarna i hagen upptäckte jag blodstänk på 1-åringens bakben. Började kolla benen men det var inga sår där...
Svar
9
· Visningar
5 164
Senast: tipex
·
Hästvård Igår hade hästen jag hjälper till med skitont och kunde inte stödja på ena bakbenet. De hittade honom så på morgonen. Ingen vet vad som...
Svar
15
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
F
Hästvård vad kostar det ? hur många veckor ska det hinna gå innan man kan tävla?
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: moonlightgarden
·
K
Hästvård Finns det någon som gör det på hästen? Har aldrig hört om det men började fundera (helt fel antagligen...) för man borstar ju sina egna...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: beauspirit
·
A
Hästvård \"Tappar\" bakbenen Hästen som jag har på foder är 22 år gammal och ibland när vi rider så liksom tappar han ett bakben. Han sliter...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: hjalle
·
K
Hästvård min lille pålle köpte jag i october. MKT vanvårdad!!!!! men i december började det ljusna, han fick normalt hull o började bli riktigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 137
Senast: SaraMara
·
L
Hästvård hej är det ngn som haft en hovböld som typ gått in under strålen? Hur lång tid har det tagit för er häst att hämta sig osv.
Svar
8
· Visningar
4 583
Senast: ch791022
·
P
Hästvård I fredags när jag tog in hästen var hon svullen från carpus och nedåt hf och jättehalt. Kylde och lördag-söndag stod hon i fålla. Söndag...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: pialotta
·
Hästvård ja, vilket är bästa och enklaste sättet att kyla hästens ben på??? vatten? kylgel?? kyllera Hur funkar liniment??? bra för???
Svar
12
· Visningar
4 209
Senast: FrostigStjärna
·
Hästvård Nån som har en häst med detta? Jag funderar på att köpa en shettis men grejen är att denna häst har detta, han ska bara ut o promeneras...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: pialotta
·
C
Hästvård Har en häst som blivit sparkad i hasleden i januari. Har kollat med veterinär och röntgat. Hon fick ett rejält överben. Hon har inte...
Svar
4
· Visningar
1 912
Senast: calind
·
Hästvård Arrow är halt - väldigt halt... Kan knapt stödja på vänster fram... :( Red inte i går, jobbade hela dagen, men tyckte han gick...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Detta är kanske en onödig fråga :D, men lindar man bandage från mitten o upp och vidare ned eller tvärtom? Gör alltid olika varje gång...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Rosenblad
·
L
Hästvård Hej! Jag vet att det är fler än jag som håller på att frågar om när man ska klippa och om det är bra eller inte. Och jag ska väl göra...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: FrostigStjärna
·
S
Hästvård Skyldes det alltid at hesten er sterkere i den ene siden, eller kan det være noen hester som bare ER sånn?
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka